Gå til innhold

Enhetsbehandling viser ikke skjermkort - løst

sssh

Anbefalte innlegg

Har et leit problem her.. Etter å ha hatt et Nvidia 6600GT i en maksin en stund av spillmessige årsaker, byttet jeg tilbake til det gamle Matrox Dualhead skjermkortet. Jeg avinstallerte skjermkortdriverne først etter at jeg hadde byttet kort (silly me), og så begynte blåskjermene å komme.

Etter å ha kjørt en windows reparasjon med cden, finner jeg ikke skjermkortet i enhetsbahandling, og får dermed ikke installert skjermkortdriverne.

Jeg husker i repareringsinstallasjonen av windows at det kom opp en fil som manglet.. Noe om VGA. Så jeg regner med det er der feilen ligger. Men hvordan får jeg rettet opp i dette? Hvordan finner jeg ut av hvilken fil som mangler, og hvor den skal ligge?

Legger ved et bilde som beskriver manglene.. Håper noen som har litt peiling kan hjelpe meg. Og nei takk, jeg trenger ikke å høre hva jeg har gjort feil, bare hve som kan hjelpe. :p Takk.

post-28421-1141083025_thumb.jpg

Endret av sssh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo!

Tenkte å legge ut løsningen, da jeg fant ut av dette selv..

Å kjøre en win reparasjon på nytt hjalp heller ikke. Men da jeg installerte chipsetdrivere på nytt, ba maskinen om samme fila som i win repasasjonen; viaagp1.sys. Den finnes i mappen til chipsetdriverne.

Etter å ha installert fila, krasjet maskinen på nytt, men windows sin egen feilsøking ledet meg til en windowsoppdatering, da dette var et kjent problem: Installer KB894391 - et viola, problem solved.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...