Gå til innhold

Kjøpt Chipset-Vifte til A8N-SLI, hvordan montere?

Petter_1989

Anbefalte innlegg

Som mange andre, har jeg hatt problemer med chipset viften på mitt Asus A8N-SLI. Jeg bestemte meg for å kjøpe en ny vifte, men det var litt mer komplisert å montere den enn jeg trodde.

Jeg kjøpte DENNE

1.Passer den til mitt Hovedkort?

2.Hvordan fjærne den gamle?

3. Hvordan montere den nye?

Takk for hjelpen.

Ettersom jeg ikke fikk fjærnet den gamle viften, prøvde jeg å plugge ut ledningen til den gamle, og inn med den nye. Jeg holdt den nye viften i hånden og skrudde på PCen, og den gikk som en drøm.

Endret av Petter_1989
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner sikkert noen tips på bildene i denne artikkelen. ;)

De skriver i den artikkelen at du må ta ut hovedkortet. Det trenger du ikke.

Bare klipp av de 2 plastpinnene med en avbitertang. Restene som blir igjen presser du bare inn slik at de faller bak hovedkortet. Da er viften løs og du kan montere den nye.

Edit: Jeg har sett litt på bildene av den nye viften din. Det ser ut som den ikke kan moteres på normal måte. Du må nok lime den fast med Temisk-Lim.

Sjekk hva en sier på nettsiden til Newegg: Requires modding for the ASUS A8N- SLI DELUXE southbridge. What you needa do is take the heatsink part of the OEM and the fan part of cooler master and put em together like that. You have to work a little bit for the screws to fit but then good luck! Works 100% for me.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Under den nye cooleren, er det en blå teip, og den kan tas av. Under der er det etg hvit felt med en kraftig "teip". Trenger jeg lim da? når det allerede er e super teip under ?

EDIT: når jeg starter pcen nå (har ikke byttet Chipset vifte, bare skrudd av lokket på den gamle), kommer jeg til Windows XP loade greia, når den er er ferdig, rett før du kan velge mellom brukere, blir skjermen svart og går i hvile modus, mens pcen fortsatt jobber. Hva er galt?

Og finnes det noen tutoritals om hvordan man fjærner en chipset vifte?

Endret av Petter_1989
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...