Gå til innhold

Hvordan er en interessant person?

Venerable

Anbefalte innlegg

Spurte nylig meg selv hvordan en interessant person er. Og det var mye vanskeligere enn jeg trodde.

Svaret er jo helt individuelt, men kanskje noen nevner eksempler som jeg er enig med.

Så hva sier dere? Hva gjør en person interessant i deres øyne (ikke begrenset til kjærlighetsmessig interesse)?

Har ikke tenkt så fryktelig mye på saken, men kom kjapt på noen eksempler:

-Har felles interesser.

-Har spesielle og sterke meninger som jeg ikke forstår, men har lyst å forstå.

-Har kunnskaper om et emnet jeg vil vite mer om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Har felles interesser.

5676500[/snapback]

Det tror jeg nesten definisjonen min på det også må bli. Om en har samme interesser, men kan om forkjellige deler om det er det gøy.
En interessant person er ikke av typen som lager tråder som denne  :roll:

5676526[/snapback]

En interessant person er ikke en person som henger på forum og ikke kommer med annet enn meningsløst crap.

Lenke til kommentar

En interessant person behøver ikke være interessant for alle men den personen man vil være interessant ovenfor.. alle ser på deg eller meg forskjellig.....

Hvis du synes du er en interessant person eller har lyst å ble en så blir du en.... :thumbup::tease:

Endret av CWM_net
Lenke til kommentar

Er enig med trådstarter på en del punkter

-Felles interesser verdier/interesser

-"Utfyllende" personlighet, tenk puslespill (passiv/aggresiv fks)

-Musikksmak som ikke kræsjer(Kan gjerne være forskjellig men hvis en hater absolutt alt vedkommende liker eller han hater absolutt alt en liker selv så....)

-Har kunnskaper om ting jeg vil vite mer om

-Selvsikker

-Uvanlig/Sær/Spesiell (trenger ikke være helt knallsær, men folk som er helt gjennomsnitts.... kjedelige!)

-Sjarm/Ustråling/Entusiasme

-Åpensinnet

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
-Uvanlig/Sær/Spesiell (trenger ikke være helt knallsær, men folk som er helt gjennomsnitts.... kjedelige!)

Du nevnte flere gode, men den der skilte seg spesielt ut. Det minner litt om det jeg sa med sterke meninger. Sterke meninger er jo ikke vanlige meninger. Men den trengte å bli definert.

Jeg kom på at det funker utseendemessig også. Folk som skiller seg sterkt ut i klesstiler og hårsveiser virker ofte veldig interessante. Det må jo være en stil jeg syns er litt tøff fra før av. Å gå med buska nedpå knærne og lua så lavt at personen må bøye hodet bakover for å i hele tatt se noe virker ikke spesielt interessant.

Personer som virkelig brenner for en spesiell hobby/emne og er på grensen til sykelig opptatt av det er også ofte interessante (går litt i det samme, men syns det var et greit eksempel å legge til).

Lenke til kommentar
Er enig med trådstarter på en del punkter

-Felles interesser verdier/interesser

-"Utfyllende" personlighet, tenk puslespill (passiv/aggresiv fks)

-Musikksmak som ikke kræsjer(Kan gjerne være forskjellig men hvis en hater absolutt alt vedkommende liker eller han hater absolutt alt en liker selv så....)

-Har kunnskaper om ting jeg vil vite mer om

-Selvsikker

-Sjarm/Ustråling/Entusiasme

-Åpensinnet

5676599[/snapback]

Med andre ord en interesant person er en du beundrer, ser opp til, vil bli og respekterer.

En interresant person må ha ett spesielt syn på livet. En livsfilosofi. Samtidig bør han/henne ikke være for fjern. Personen må nemlig vise ett minimum av interesse i deg og hvis ikke kan han bli forstått som arrogant. Hvis han er interesert i deg blir du også straks mer interesert i han.

Lenke til kommentar

-Har felles interesser.

5676500[/snapback]

Tror nesten det er fasit svaret på hva som gjør en person interessant.

Lenke til kommentar
En interessant person kan være en som kan ALT mulig.. Så man kan spørre og grave om alt man lurer på ! ;D

5676507[/snapback]

tror ikke det blir så intresant i lengda når

han er bedre en deg på alt da brillierer han

bare og du føler deg dårlig

Lenke til kommentar
En person som ikke deler ut alt om livet sitt i løpet av de to første sekundene man treffer han. En person som man alltid lærer noe nytt om og aldri stopper å overraske. Kan gjerne være litt "mystisk"..  ;)

5679950[/snapback]

Ja riktig!

Det verste er folk som må skryte seg selv oppi skyene første gang man prater med dem! Vips så vet du alt liksom

Typen min er en veldig interessant person :love: Vi har vært sammen omtrent hver dag i 2,5 år, og enda har jeg mye igjen å lære om han. Han har alltid morsomme historier på lur.

Men så er jeg en forelska fjott også, som i går ble råglad av en bitteliten kommentar fra han da jeg skulle kjøpe grønne epler: "jeg forstår meg ikke på folk som liker noe annet enn de grønne eplene". Jeg liker også bare grønne epler tenkte jeg :innocent: .Råglad for at vi hadde enda mer til felles :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...