Gå til innhold

Hva/Hvem er Gud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jo en rekke ganger blitt bevist da. Var jo på tabloid (trur jeg det var) det ble tatt opp hvor en person visste hvordan det så ut inne i et rom hvis ingen hadde vært. Var en masse folk som satt der og bekreftet at ingen hadde vært der inne. Du har vel sett åndenes makt? Litt rart at de lar et program som er bare oppspinn gå sånn som det der.

Personlig har jeg vanskeligheter for å tro at det finnes personer med overnaturlig krefter, men "klarsynte" er jo en hel haug med ganger delvis bevist så det er vanskelig å si noe imot det også.

Lenke til kommentar
Har jo en rekke ganger blitt bevist da. Var jo på tabloid (trur jeg det var) det ble tatt opp hvor en person visste hvordan det så ut inne i et rom hvis ingen hadde vært. Var en masse folk som satt der og bekreftet at ingen hadde vært der inne. Du har vel sett åndenes makt? Litt rart at de lar et program som er bare oppspinn gå sånn som det der.

Personlig har jeg vanskeligheter for å tro at det finnes personer med overnaturlig krefter, men "klarsynte" er jo en hel haug med ganger delvis bevist så det er vanskelig å si noe imot det også.

5773287[/snapback]

Nabohuset mitt sies å være hjemsøkt. flere som har bodd der har sagt at det spøker der. De har hatt klarsynt til å se på huset osv... er visst ei gammal dame som går att etter seg, nei.. plutselig så var det en kar osv...

Jeg har sittet der inne flere ganger om natten og sett etter tegn som skulle ha skjedd, slamring i skapdører, kjellerdøra lukkes, osv...

Ingenting har skjedd, selv om spøkelset skulle få mere energi fra ungdommer og ville gjøre mere... ifølge de klarsynte iverfall...

Og jeg lærte en gang at en ikke skulle tro alt en ser på tv :p

Jeg skal ikke si at det er bullshit detta åndenes makt, ikke veit jeg, men det kan være bullshit...

Lenke til kommentar

Tenker man sånn så blir jo alle diskusjoner håpløse. Jorden er rund. Den er jo ikke mer rund enn vi tror på og sånn er jo absolutt ALLE ting. Hvor mye skal noe "bevises" før man kan si at det er sant? Egentlig så vil det jo være umulig.

Lenke til kommentar

Det er jo bare dumt å ikke tro på at det finnes overnaturlihet. Er jo rundt oss hele tiden og er "bevist" (kan ikke motbevises) en rekke ganger. Det er laget serier om det (hvor det ikke er bevist noe bedrageri) og det er tatt opp et tusentals av ganger i aviser og ukeblader etc. Folk har jo fått reddet livet på grunn av klarsynte

Lenke til kommentar

"If God did not exist, it would be necessary to invent him."

:!:

Det er jo bare dumt å ikke tro på at det finnes overnaturlihet. Er jo rundt oss hele tiden og er "bevist" (kan ikke motbevises) en rekke ganger

Er det dumt å tro at Bigfoot og den avskylige snømannen og rosa flyvende enhjørninger ikke finnes?

"Extraordinary claims require extraordinary evidence."

-Carl Sagan

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar
Bedre å tro også ta feil enn å ikke tro også ta feil..

Det finnes 200.000 guder. Ateisten er fordømt av alle sammen. Den kristne er fordømt av 199.999.

"Question with boldness even the existence of God; because, if there be one, he must more approve of the homage of reason than that of blindfolded fear."

-Thomas Jefferson

Lenke til kommentar
Bedre å tro også ta feil enn å ikke tro også ta feil..

Det finnes 200.000 guder. Ateisten er fordømt av alle sammen. Den kristne er fordømt av 199.999.

"Question with boldness even the existence of God; because, if there be one, he must more approve of the homage of reason than that of blindfolded fear."

-Thomas Jefferson

5800919[/snapback]

Nå har jeg mine grunner til at jeg veit at min far finnes da! ;)
Lenke til kommentar
Jeg syns det er dumt av oss mennesker å tro at vi er så intelligente at vi skjønner alt.

Er ikke lenge siden vi visste at jorden var flat, er heller ikke lenge siden vi visste at jorden var universets sentrum.

5803719[/snapback]

Denne rettet mot at det finnes tull rundt oss eller at vi alle er like dødelige?

Lenke til kommentar
Jeg syns det er dumt av oss mennesker å tro at vi er så intelligente at vi skjønner alt.

Er ikke lenge siden vi visste at jorden var flat, er heller ikke lenge siden vi visste at jorden var universets sentrum.

5803719[/snapback]

var de kristne som trudde at jorden var universets sentrum, de som sa noe annet ble drept eller tvunget til å trekke det tilbake.

er skikkelig teit at mange nå i år 2006 trur på noe folk trudde for mange tusen år siden,

alt av årstall osv i bibbelen stemmer ikke heller, regner man sammen genrasjonene osv i biblen fra gud lissom skapte jorda er bare jorda 7200 år gammel eller noe, å det VET vi er feil.

Alle religiøse er folk som er for dum til å tenke selv!

Lenke til kommentar
Nekter dere for at det finnes personer her i verden med overnaturlige evner?

Det gjør vi såvisst!

Og et lite PS... dersom noe eksisterer kan det per definisjon ikke være overnaturlig.

Jeg syns det er dumt av oss mennesker å tro at vi er så intelligente at vi skjønner alt.  Er ikke lenge siden vi visste at jorden var flat, er heller ikke lenge siden vi visste at jorden var universets sentrum.

Dette er et såkalt "argument from ignorance". Fordi vi ikke VET alt, så skal vi hoppe til den konklusjonen og ANTA at gud er en psykotisk skjeggete bestefar som bor ute i verdensrommet? Det er toppen av barnehagelogikk.

At vitenskapen ikke kan gi svar på alt gir ikke maktkåte drittsekker carte blanche til å lage opp sannheten selv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nekter dere for at det finnes personer her i verden med overnaturlige evner?

Skal vel være litt forsiktig med å falle på kne i nesegrus beundring når man kommer over andre individ med "overnaturlige" evner.

Jeg tror ikke at noen av oss dyr er overnaturlige :blush:

Mener å ha lest at mennesket bare benytter/utnytter 25% av hjernekapasiteten.

Hvis det stemmer kan det for de med naturgitte forutsetninger for å utvikle uvanlige områder oppi topplokket ende opp med å bli tolket som "overnaturlig".

:dribble:

Lenke til kommentar
Mener å ha lest at mennesket bare benytter/utnytter 25% av hjernekapasiteten.Hvis det stemmer kan det for de med naturgitte forutsetninger for å utvikle uvanlige områder oppi topplokket ende opp med å bli tolket som "overnaturlig".
Det er bare en myte at vi bare bruker noen prosent av hjernekapasiteten.

http://www.forskning.no/Artikler/2005/november/1130414342.96

Endret av Superior
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...