pizzafordi Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) all matter is energy condensed to a slow vibration we are all one consciousness experiencing ourselfs subjectively theres no such thing as death, life is just a dream with the imagination of our selfs bill hicks from ant to ant PRICES $45 for 1 hour or $55 for 1.5 hours "BABA NAM KEVALAM" MOTHERFUCKER Endret 13. mars 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Gud (den kristne) er for meg en oppdiktet skapning som sletter alle bevis for sin eksistens og nekter å komme med flere. I tillegg fordømmer han alle som ikke tror og lover dem evig lidelse. Det eneste "beviset" er en gammel bok full av råls, perversiteter, henrettelser og grusomheter. Gud er også for meg den ivrigste tilhengeren av dødstraff. I likhet med religion må ideen om at en gud finnes fjernes permanent. 5742607[/snapback] Den gamle boka beskriver i de fleste tilfellene bare hva som var normalt på den tida den ble skrevet. Det var vanlig å drepe litt, lemleste litt, ødelegge litt. Det var en del av mange folks hverdag. Det er ikke akkurat god skikk å skrive om bare det en finner positivt med samtidens samfunn og lovsystem. På den annen side så åpner jo fysikken opp muligheter om at det faktisk kan eksistere mer enn man noen sinne vil kunne *vite*. Jeg mener det er litt sneversynt å mene at det er bare det man kan direkte observere som eksisterer. Har du lest mye filosofi? Eller er filosofi også en ting som bør fjernes permanent. For å virkelig gjøre et godt forsøk på å gjøre mennesker til determinerte maskiner? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 *snip* 5744908[/snapback] Hvorfor skriver du engelsk? Kan du ikke norsk? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Jeg tror at vi lever i et slags matriks og at ingen ting eksisterer. 5742296[/snapback] Jeg tenker, ergo er jeg. Hvordan er det mulig å si at ingenting eksisterer? Edit: Joda, kanskje alle epler har evnen til å skape planeter? 5741335[/snapback] Mener du at alle epler er Guder? For som jeg sa: Skaper eplet jorden ville det være noe mange kaller Gud fordi mange mener Gud er jordens skaper. 5742072[/snapback] Om du ser sånn på det, ja. Jeg tenkte bare på Gud som Gud fra Bibelen, den kristne Gud. Endret 13. mars 2006 av ehs5 Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Jeg tror at vi lever i et slags matriks og at ingen ting eksisterer.5742296[/snapback] Jeg tenker, ergo er jeg. Hvordan er det mulig å si at ingenting eksisterer?Edit:Har du ikke sett matriks? vi eksisterer men ikke bygningene maten osv vi bare er programert til tro det. Endret 13. mars 2006 av Lightningwolf Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Vi eksisterer seff men ingen ting bortsett fra organismer eksisterer. Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 At Gud eksisterer er en selvfølge for meg, jeg har vært kristen hele livet og det treger jeg ikke på. Jeg har vokst opp i en pinsemenighet, og er nå 16år Det er så herlig visst jeg har hatt en dårlig dag, og bare vite det at Gud elsker meg og at han elsker all folkene på hele jorden. Og at jeg bare kan sette meg ned å samtale med Gud, er herlig Dere som ikke har opplevd Gud kan ikke si at han ikke eksisterer. Jeg vil gjerne gi dere en utfordring... Gå på et bra møte/lovsangsmøte i en pinsemenighet eller noe lignende, gå frem for og bli bedt for. Og tar DU imot Jesus Kristus som frelser i ditt liv, blir du frelst. Jeg lover deg du vil få et meningsfullt liv, som er fullt av all kjerlighet fra en som ELSKER deg nemlig Gud, å du vil endelig finne meninga med livet Folkens: Livet er herlig sammen med Gud Lenke til kommentar
gspr Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) kenzky: At Gud eksisterer er en selvfølge for megDette er ca. like meningsfullt i en diskusjon som "det er en selvfølge for meg at broen over sund A skal bygges. Argument slutt." Slik svada kan du holde for deg selv - ingen bryr seg! Det er så herlig visst jeg har hatt en dårlig dag, og bare vite det at Gud elsker meg og at han elsker all folkene på hele jorden. Wikipedias artikkel om selvfornektelse. Har du noen gang tenkt over at det kan være en del mer konstruktivt å finne ut hvorfor dagen er dårlig, og løse problemet, enn å begynne med fornektelse? Og at jeg bare kan sette meg ned å samtale med Gud, er herligEt lydopptak er nok konstruktivt for den psykologen som en dag må bringe deg tilbake til samfunnet. Kanskje du vil ordne et allerede nå? Jeg har for eksempel og gjerne lyst til å høre guds svar. Gå på et bra møte/lovsangsmøte i en pinsemenighet eller noe lignende, gå frem for og bli bedt for.Jeg lover å gjøre dette hvis du kan fortelle meg hvor behovet for hypotesen om guds eksistens kommer inn i verdensbildet. Ikke fra ditt personlige ståsted, men fra et rasjonelt, objektivt ståsted. Dere som ikke har opplevd Gud kan ikke si at han ikke eksisterer.Jo. Vil du si at usynlige rosa elefanter som dreper deg hvis du går ut døren din eksisterer? Neppe. Har du opplevd dem? Neppe. Skjønner du tegningen? Håper du kan svare meg på dette. Jeg har til dags dato ikke møtt en dypt religiøs som ikke har unngått dette spørsmålet. Takk. Jeg lover deg du vil få et meningsfullt liv, som er fullt av all kjerlighet fra en som ELSKER deg nemlig Gud, å du vil endelig finne meninga med livetOg jeg lover at alle som gjør som JEG sier, blir de GLADE! Jeg har ikke lyst til å bevise noe. Skjønner du tegningen? Folkens: Livet er herlig sammen med GudJeg går for sannhet, fornuft og viten anyday. Livet er helt sikkert flott i fantasien din, men jeg er nok av typen som "tar den røde pillen", hvis alle kan tilgi en cheezy The Matrix-referanse... Endret 13. mars 2006 av gspr Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Tready: Så lenge religion ikke er totelitær og fordømmende så er det strengt tatt ikke noe galt med den, eller? (dvs. den går ikke utover andre) Endret 14. mars 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Vi eksisterer seff men ingen ting bortsett fra organismer eksisterer. 5749153[/snapback] Hvorfor skal bare organismer eksistere? Enten eksisterer alt vi kan oppfatte, eller så eksisterer ingenting av det. _______________________________ Det er flere ting som backer opp, og motbeviser påstanden om at vi lever i en dataskapt verden. Alt som skjer i denne verdenen kan forklares vha. en datamaskin, og Havock-reaktoren kombinert med ragdoll-effekt er også ganske realistisk. I tillegg er det ikke sikkert at det som oppleves komplisert for oss oppleves komplisert av han/hun som har skapt denne verdenen (forutsatt at verden er dataskapt), bare se på filmen "TRON", fra 1982, det som er et primitivt CGA-basert arkadespill med to linjer er et heftig motorsykkel-race i en virtuel verden. At bare fantasien setter grenser for hva man kan lage i dag på en PC gir også en viss form for virtuell allmektighet. Et motbevis kan være at denne verdenen ikke har noen bugs, ikke noen "easter eggs", og ikke noen gigantisk data-krasj. Lenke til kommentar
Havana Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Gud (den kristne) er for meg en oppdiktet skapning som sletter alle bevis for sin eksistens og nekter å komme med flere. I tillegg fordømmer han alle som ikke tror og lover dem evig lidelse. Det eneste "beviset" er en gammel bok full av råls, perversiteter, henrettelser og grusomheter. Gud er også for meg den ivrigste tilhengeren av dødstraff. I likhet med religion må ideen om at en gud finnes fjernes permanent. 5742607[/snapback] All erfaring med Religion so far tilsier at du har rett.... Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Vi eksisterer seff men ingen ting bortsett fra organismer eksisterer. 5749153[/snapback] Hvorfor skal bare organismer eksistere? Enten eksisterer alt vi kan oppfatte, eller så eksisterer ingenting av det. _______________________________ Det er flere ting som backer opp, og motbeviser påstanden om at vi lever i en dataskapt verden. Alt som skjer i denne verdenen kan forklares vha. en datamaskin, og Havock-reaktoren kombinert med ragdoll-effekt er også ganske realistisk. I tillegg er det ikke sikkert at det som oppleves komplisert for oss oppleves komplisert av han/hun som har skapt denne verdenen (forutsatt at verden er dataskapt), bare se på filmen "TRON", fra 1982, det som er et primitivt CGA-basert arkadespill med to linjer er et heftig motorsykkel-race i en virtuel verden. At bare fantasien setter grenser for hva man kan lage i dag på en PC gir også en viss form for virtuell allmektighet. Et motbevis kan være at denne verdenen ikke har noen bugs, ikke noen "easter eggs", og ikke noen gigantisk data-krasj. 5754321[/snapback] Jordskjelv drapsmenn flodbølger og annen jævelskap er bugs og ikka alle pcer krasjer. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Har du ikke sett matriks? vi eksisterer men ikke bygningene maten osv vi bare er programert til tro det. 5749125[/snapback] Selvfølgelig har jeg sett Matrix, jeg elsker Matrix. Når det gjelder denne filmen, vil jeg si at bygningene og maten osv., som du sier, eksisterer, det er bare lagd med et program. "Diskusjon.no eksisterer ikke, fordi et dataprogram ble brukt for å designe det." Endret 15. mars 2006 av ehs5 Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg tror ikke på gud, fordi det ikke finnes noen bevis for at han finnes, kansje med unntak av en tykk bok som alle familier har, nemlig bibelen, men den er for meg mer en roman en noe som er sant. En motvekt til meg er en som går i min klasse, som pga. sin sterke tro på gud presterte å ty til vold fordi jeg ikke tror på gud. Er litt komisk egentlig Lenke til kommentar
Havana Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg tror ikke på gud, fordi det ikke finnes noen bevis for at han finnes, kansje med unntak av en tykk bok som alle familier har, nemlig bibelen, men den er for meg mer en roman en noe som er sant. En motvekt til meg er en som går i min klasse, som pga. sin sterke tro på gud presterte å ty til vold fordi jeg ikke tror på gud. Er litt komisk egentlig 5759678[/snapback] Fortel om nevnt hendelse..... Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg tror ikke på gud, fordi det ikke finnes noen bevis for at han finnes, kansje med unntak av en tykk bok som alle familier har, nemlig bibelen, men den er for meg mer en roman en noe som er sant. En motvekt til meg er en som går i min klasse, som pga. sin sterke tro på gud presterte å ty til vold fordi jeg ikke tror på gud. Er litt komisk egentlig 5759678[/snapback] Fortel om nevnt hendelse..... 5763173[/snapback] Egentlig tror jeg bare han ikke tåler at andre mener det samme som han. Uansett var det fordi jeg i en KRL-time gaula ut at jeg ikke trodde på gud.. etter skulen løp han etter meg på vei hjem og spurte om jeg virkelig ikke trodde på gud. Jeg sa nei, jeg tror på virkeligheten. Da slo han meg i magen.. Er en stund siden(han har vokst opp litt). Runder av med et kjekt sitat: "Im not a slave to a god that doesn't exist" Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Det er Newton også, men lovene hans gjelder fortsatt. bare fordi du tror det, atomene oppfører seg etter tankegangen din og forventing, tro. så alle metodiske forskningsresultater er ønsketenking. I AM DONALD DUCK Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 religion er en trøst for menneske.... Og d gir en forklaring på hva som skjer etter døden,er på en måte en trøst. Eg trur ikke på noen gud,men d kan godt hende d er meir enn vi tror etter døden. Gud er sikkert ikke noe meir enn ein ilusjon. Trur og div' religioner vill dø ut,pga vitenskapen kommer lenger og lenger. Men eg skal legge inn 1 innlegg her nå eg er død,,så skal eg si hva dere har i vente... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Gud er denna skapningen med diger nese og skjegg som du ser hvis du leser herman hedning Nei jeg tror ikke på gud, jeg ser ingen grunn til det heller. Det er også mindre og mindre folk som tror på gud og andre hellige greier, da vitenskapen forklarer det meste som de forskjellige religionene mener er guder og slikt som har gjort. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Nekter dere for at det finnes personer her i verden med overnaturlige evner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå