Gå til innhold

Hva/Hvem er Gud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Vel, kan ikke si noe annet at den vare bare sprøyt i mine øyner. Eneste som bor i oss er blod, tarmer, organer osv.

6134452[/snapback]

Velkommen! Snakke eller? :)

Lenke til kommentar
Vel, kan ikke si noe annet at den vare bare sprøyt i mine øyner. Eneste som bor i oss er blod, tarmer, organer osv.

6134452[/snapback]

Det er korrekt i fysisk forstand. Problemet med å bare å anta at det fysiske og rent naturvitenskapelige er det eneste som eksistererer er at det er egentlig totalt ulogisk filosofisk, metafysisk og religiøst sett. Sett deg ned med noen filosofiske bøker noen timer! Anbefales på det sterkeste. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva hjelper noe filosofisk?

Ta en pistol og skyt et menneske i huet, hvor er Gud? Hvor er alt dette utenomjordiske? Hard realitet.

6134549[/snapback]

Filosofi og religion vil nok sjelden redde en person som nettopp har blitt skutt i hodet på nært hold. Det er heller ikke relevant.

Spørsmålet er om man vil fundere på "hele sannheten" eller kun sannheten som har direkte, fysisk innvirkning på en. Det siste blir i mine øyne altfor snevert og lite gjennomtenkt. Hvis filosofi ikke er din ting, kanskje kvantefysikk kunne vært noe? Kvantefysikk anbefales imidlertidig ikke om du fortsatt vil ha din beinrealistiske virkelighetsoppfatning intakt. ;)

Kvantefysikken kunne nemlig reddet denne personen. Det finnes en viss sansynlighet for at kula hadde gått tvers gjennom hodet uten å komme borti det.

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ta en pistol og skyt et menneske i huet, hvor er Gud? Hvor er alt dette utenomjordiske? Hard realitet.

6134549[/snapback]

Jeg tror du er søkende, men saken er sånn at du er nødt til å finne "den" selv. Det nytter ikke å "kjefte" på andre å finne "den" for deg.

Lenke til kommentar

6134549[/snapback]

Jeg tror du er søkende, men saken er sånn at du er nødt til å finne "den" selv. Det nytter ikke å "kjefte" på andre å finne "den" for deg.

6134658[/snapback]

Hva behager? At jeg søker? Ikke faen, kunne ikke brydd meg mindre enn om å hatt noen å skylde på, som mange andre her trenger.

Klarer meg fint uten noe tullball...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

6134549[/snapback]

6134658[/snapback]

Hva behager? At jeg søker? Ikke faen, kunne ikke brydd meg mindre enn om å hatt noen å skylde på, som mange andre her trenger.

Klarer meg fint uten noe tullball...

6134823[/snapback]

Beviset er svaret

Lenke til kommentar
Og Gud er ikke et bevis!

6135472[/snapback]

Hvis det er bevis du er ute etter så er matematikk bra for deg. Matematiske beviser er generelt sett de eneste reelle bevisene som kan bevises logisk sett. Man kan ikke bevise at det du ser på som et glass virkelig er et glass. Ingenting i naturen eller menneskesinnet kan bevises. Med unntak av Descartes: Jeg tenker, derfor er jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Og Gud er ikke et bevis!

6135472[/snapback]

Riktig gud er ingenting! Du er svaret!! Du kan ikke forvente å få et "fornuftig" svar. Ingen kan gi deg det. Spør heller deg selv hvofor du fortsetter å søke i denne posten?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Du skriver jeg søker etter noe ved å svare i denne tråden?

Eneste grunne jeg følger med i denne tråden, er å få med hva dumt som kommer frem!

6135839[/snapback]

Javel! Så er vi dumminger, føler du deg bedre da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...