Pels Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Må bare si det at hvis det er noen ateister her som føler at de vil argumentere litt så hjelp meg gjerne på www.christianforums.com (Jeg kaller meg mortensen) http://www.christianforums.com/t2989257-wh...d-as-it-is.html Her er det folk på 30-40 år som virkelig kan prate for seg og engelsken er ikke akkurat lett 6107575[/snapback] Det er jo fullt av hjernevaskede folk der. "Anyway, so why do you believe in Science?" "Science is evil". Endret 15. mai 2006 av Pels Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Ja du kan begynne å lure. Men jeg trur ikke mestepraten av verdens befolkning tror på en relgion uten et ordentlig grunnlag. De kan prate for seg. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 You speak of possibility....we cannot truly be 100% sure about anything at all....technically....I have no way to "prove" that my next door neighbor exists...I could be mentally ill and my neighbor's existence could be some sort of manifestation of that illness. One might object by making the statement that all my neighbor has to do to prove his existence is to poke me....but this proves nothing...I could be having tactile hallucinations. We cannot prove 100% just about anything....what we can do however, is examine the facts and use reason to come to conclusions. :wink: Og hvilken fakta tilsier at gud finnes? Har ikke sagt hei til han jeg. Litt dumme folk på det forumet... Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 I agree that the universe has a reason, it has to have, but why do that reason have to be god? What do you mean by "reason"? Dou you mean basically "cause" or in the sense of "purpose"? The universe could have a casue without God sure, but how can an Athiestic universe have purpose? Akkuarat ja. Siden jeg ikke tror har jeg ikke mening med livet.. OT: Hun ene hadde 31000 inlegg.. Hva faen har hun skrevet i alle de? Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 For meg er Gud bare tull. Fantasi på høyt nivå. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Jeg er gud. Det er du som leser dette og. Endret 16. mai 2006 av TLZ Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 I take a look at my dinner, a stake with saus and potatoes. I know exactily what it is, who made it and where it came from. But not how to spell it, it seems.... Det skrives "steak". Stake er det samme som en stolpe, stav, etc. ONT: Er du reliøs eller ateist. Blir litt villedet når du driver å kneler hele tiden for han ene duden på forumet. Lenke til kommentar
Co[]V[]bster Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Gud er en krykke for de svake. En fantasifigur oppfunnet for å ha noe å tro på, noe å holde fast ved. Og for å overbevise seg selv om att livet ikke slutter ved døden. Endret 16. mai 2006 av Co[]V[]bster Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Gud er en krykke for de svake. En fantasifigur oppfunnet for å ha noe å tro på, noe å holde fast ved. Og for å overbevise seg selv om att livet ikke slutter ved døden. Ja ja ja, men du overbeviser ingen ved å poste her? Det forumet her er jo dødt for disse diskusjonene! Prøv heller å overbevis en av de gutta på det christianforumet og så får jeg se hvor langt dere kommer Det er faktisk svar på hvorfor de er så stokk dumme at de tror på julenissen skjønner du. Lenke til kommentar
jensemil Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg har opplevd Gud. jeg tror på Gud. Hvorfor? Fordi han har hjelpet meg med å tro. Ser ingen god grunn til ikke å tro. Lenke til kommentar
jensemil Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg har opplevd Gud. jeg tror på Gud. Hvorfor? Fordi han har hjelpet meg med å tro. Ser ingen god grunn til ikke å tro. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg har opplevd Gud. jeg tror på Gud.Hvorfor? Fordi han har hjelpet meg med å tro. Ser ingen god grunn til ikke å tro. 6113330[/snapback] Min "tro" er at jeg ikke tror på gud, eller de som sier de har opplevd gud. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hvorfor trenger man en tro? Hvorfor ikke bare leve livet og gjør det beste ut av det man har? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hvorfor trenger man en tro? Hvorfor ikke bare leve livet og gjør det beste ut av det man har? 6116877[/snapback] Er helt enig, syns all form for tvang til Å MÅ tro noe er forferdelig, lever livet mens jeg har det og ser hvor det fører meg Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Men så sa ikke jeg at det å tro er riktig heller.. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hvorfor trenger man en tro? Hvorfor ikke bare leve livet og gjør det beste ut av det man har? 6116877[/snapback] Enig. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Gud finnes ikke, eksisterer ikke, bortsett fra i folk sin tro, og deres tro lar jeg dem ha. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hvorfor trenger man en tro? Hvorfor ikke bare leve livet og gjør det beste ut av det man har? 6116877[/snapback] Hvorfor ikke ha en tro (som beviselig har svært mange positive sider i seg selv, både helsemessige og andre) i tillegg til å leve livet og gjøre det beste ut av det man har? Da får man jo dobbelt opp og det burde jo være bare positivt? Hvis da ikke det "å leve livet" bryter med religiøse moralstandarder... Hvis "å leve livet" bryter med en god del religiøse moralstandarder vil det også med overhengende sannsynlighet bryte med helt prdinære humanistiske moralstandarder i tillegg til å komme på kant (no pun intended) med de fleste av de store etiske teoriene i verden. Både utilitarisme, dydsetikk og relativisme. Jeg gjør ihvertfall begge deler. Jeg har lært en del om religion tidligere i tillegg studerer jeg realfag. Likevel har jeg ingen problemer med å finne svakheter med begge synene på virkeligheten. Sammen, derimot, har de langt færre svakheter. De fleste av de gjenværende svakhetene klarer som regel metafysikk og filosofi å plukke opp. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Hvorfor trenger man en tro? Hvorfor ikke bare leve livet og gjør det beste ut av det man har? Fordi relgion gir en støtte som ikke-religion ikke kan gi. Det å føle at det er en som "elsker" deg som er med deg uansett hvor du går (ikke at han skygger deg da) er en veldig stor trøst. Det er derfor mange som har vært langt nede (ta livet sitt og slikt) har vendt seg om ved å finne Gud. Er litt enig med denne teorien. Her i Norge er det liksom hver tiende person over 40 (trur det var noe sånt) som er alkoholiker. Og vi er egentlig et trist folk. Hvor mange fremmede hilser på deg når du går på gaten? Dette er helt vanlig i andre land. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg skjønner ikke hvordan det å finne trøst i en oppdiktet figur kan være til hjelp. Det er som å tro på en løgn, en stor en.. Hvorfor tro? Hvorfor skylde på at Gud sier og gjør ditt og datt, ta heller eget ansvar her i livet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå