Gå til innhold

X-fi fatality og digital coax

Anbefalte innlegg

Heisann, har kjøpt meg et x-fi fatality kort og sliter litt med tilkobling til hjemmekino forsterkeren. Trodde at det støttet 3,5mm optisk ut men det blei dårlig med lys i den kabelen da jeg plugga det til.

Leser så at det støtter digital coax ut på I/O utgangen bak. Problemet er at den kabelen jeg da må bruke ikke finnes. Det skal da være en kabel med 3,5mm-jack i ene enden og phono-han i den andre med 75ohm motstand. :roll:

Hvorfor i H%!X!! klarer de ikke å putte inn en standard coax tilkobling bak når det er det som støttes, eller i det minste legge ved et adapter dersom det er hva som må til :thumbdown:

Har selvfølgelig mulighet til å plugge inn en optisk kabel i front, men synes det ser så stygt ut på stue pc'n min.

En annen ting er gir optisk overføring tilgang på alle effekter o.l. v spill osv.

Noen som har the ultimate sollution her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg bruke en "vanlig" 3,5mm stereo--->phono kabel? har snoka på div forum og funnet ut at flere sier at det funker men gjør det det og blir det bra?  Kabelen min blir på ca. 1,5 m.

5676585[/snapback]

Jepp. Det er mange som gjør det. Og det fungerer helt topp. Men det er jo ikke optimalt :p

Sørg for at du har en relativt tykk phonokabel hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...