The Ghost Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Jeg lurte på hvor mye et støvfilter reduserer luftmengda (CFM) Burdte jeg bruke det?? Er bare så J... lei av og rense maskina for støv!! Takker for svar! Endret 27. februar 2006 av shadow of darknes Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Et filter vil redusere flow'en, hvor mye vet jeg ikke. Men jeg trakk engang ei brukt damestrømpe over en dual-radiator, og merka ingen forskjell i temperatur eller støy. Støvet derimot ble værende på utsida.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Etter en stund er det viktig å skifte/rense støvfilteret da mye støv på utsiden vil redusere airflow'en. Jeg har hatt et thermaltake shark kabinett ei ganske god stund nå og det har filter i fronten. For et par dager siden tok jeg meg bryet med å fjerne fronten og rense filteret. Det var helt fult av støv og når jeg hadde renset det resulterte dette i at system-tempen sank 1-2 grader. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Men jeg trakk engang ei brukt damestrømpe over en dual-radiator 5678045[/snapback] Smart ide Blir vell mye mindre kostnader og bare rappe et par fra morra mi!! Endret 28. februar 2006 av shadow of darknes Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Men jeg trakk engang ei brukt damestrømpe over en dual-radiator 5678045[/snapback] Smart ide Blir vell mye mindre kostnader og bare rappe et par fra morra mi!! 5678460[/snapback] Eller riv de av dama .. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Perverst.. Nylonstrømper har jeg gode erfaring med ja! Men CFMreduseringa kommer jo ann på om du har en forran eller bak vifta. Har du den over inntaket gjør det nok ikke så mye forskjell. Fest strømpa med noen skruer eller no epox og rens den med en gammel tannbørste en gang hver uke eller andre uke eller no. Men uansett så må du huske på at en liten CFMreduksjon er ikke noe i forhold til å fjerne støv fra et kabinett! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Har tynt gardinstoff over mine vifter som jeg støvsuger ved behov. Samler utrolig mye tøv i løpert av en måned. Luftstrømmen før og etter støvsuging er betyderlig og mærkes på både system og CPU temp. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 ok takk for alle svarene Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Etter en stund er det viktig å skifte/rense støvfilteret da mye støv på utsiden vil redusere airflow'en. Jeg har hatt et thermaltake shark kabinett ei ganske god stund nå og det har filter i fronten. For et par dager siden tok jeg meg bryet med å fjerne fronten og rense filteret. Det var helt fult av støv og når jeg hadde renset det resulterte dette i at system-tempen sank 1-2 grader. 5678210[/snapback] hvordan får du tilgang til vifte forran på thermaltake shark kabinettet? har samma selv, og skulle gjerne ha renset.. takker Lenke til kommentar
Wildthing Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Veldig mange gode svar her. Tror heller jeg ville filtrert med en seilduk enn å ha støv i kabinettet. Støv i kjøleribber er evig mye verre enn noe redusert luftgjennomstrømning pga filtere. Og som nevnt i en annen post,nylonstrømper til damer er suverene som filtere. Wildthing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå