Gå til innhold

Gjenstridige rester fra thermal pad. *fikset*

Eivinde

Anbefalte innlegg

Plukket ut og skulle ta kjølerene av de to socket 370 Celeron-prosessorene i min "nye" fil-/FTP-server for inspeksjon samt bytte av kjølepasta. Det skulle vise seg å være lettere sagt enn gjort.. :roll:

Kjølerene satt som limt til CPUene, men etter en stund fikk jeg de fra hverandre. Det viste seg at det her var brukt noen thermal pads som nå hadde lagt igjen noen svært seige "pasta-rester".

Hvordan får jeg dette av prosessorene? hvilke midler/renseteknikk bør brukes?

Hvis dette har vært tatt opp før, hadde det vært fint med en link til aktuell tråd. :D

Tusen takk til alle som gidder å svare! :thumbup:

Endret av Eivinde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt det skal funke med isopropanol eller rødsprit ja. Gikk akkurat tom for sistnevnte, men får kjøpe med i morra. :)

Håper jeg får det skikkelig bort!

Er noe søl av denne gamle pastaen/paden også utenfor heatspreaderen. Konsistensen minner meg om stearin.

Lenke til kommentar
bruk negellakk fjærner og Q-tips, det er somregel og finne i kvinneavdelingen på badet. jeg bruker alltid det.  :thumbup:

5684876[/snapback]

Ikke bruk negllakkfjerner, helst ikke rødsprit heller. Ren isopropanol er bra, men den du får kjøpt på bensinstasjoner inneholder veldig ofte smørende midler og er derfor ikke ren. Jeg gikk på et bilverksted og fikk tak i en halv liter "bremserens" som de brukte til å rengjøre elektriske komponenter i biler og den funket fin for meg (100% rent etellerannet, vet det høres litt tvilsomt ut, men den funket bra) 50 lapp for en halvliter. Ellers har de sikkert isopropanol på et apotek eller noe. Q-tips + "bremserens" funket ihvertfall fint for meg. Ingen rester.

Lenke til kommentar

Takk for mange tips og svar! :)

Ble ganske så rent og fint!

Satt virkelig godt den størknede pastaen.. Den vevde ruten kunne dras løs. Brukte rødsprit, men kjøper nok inn litt blå isopropanol neste gang.

leifeinar: Q-Tips var lurt!

Takk igjen alle sammen!

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...