Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Sierra, motor problemer!

danjohan

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Ford Sierra, 2.0i CL. 90 mod. (første gangsregistret slutten av 89) står 90 i vognkortet i hvertfall :)

Men tilbake til bilen... Har spurt om hjelp her før, men det var før jeg satt den bort for ca. 6 måneder siden.. Den har stått ute.. Og i dag fikk jeg start på den.. Bytta batteri og plugger :) Har lagd en film av hvordan den høres ut når jeg gir på.. Du må ha quick time for å se på den trur jeg..

Film

Hva er feil trur dere? Har en anelse selv, men er ikke sikkert.. Vil helst ikke gi hint, mye bedre å høre hva dere virkelig mener det kan være? :yes:

Kan legge til at den høres ut som en jævla gressklipper på filmen kanskje.. Får heller ikke kjørt så mye framover, står i et feit ishøl og er nok rusta fast ellerno.. Men det er da vanlig når den står sånn.. Hehe.. Men dere hører det smeller, må nesten ha hørselsvern vett :roll:

Har sikkert glemt å si noen detaljer ellerno.. Men hvis dere trenger mer informasjon angående en analyse, tell me! :thumbup:

Kan legge ut noen bilder av bilen også, sånn at dere veit åssen bil det er :)

Oy, fikk posta feil bil med en gang :thumbup: Hehe :D Lillesøstra mi som råner bare..

post-76139-1141076265_thumb.jpg

post-76139-1141076319_thumb.jpg

post-76139-1141076399_thumb.jpg

Endret av danjohan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke lasta ned filmen, men om den høres ut som en gressklipper blir det lett å tenke at den går på tre eller færre sylindre. Sjekk fordelerlokk, sjekk at du har riktig ledning til riktig plugg (tenningsrekkefølgen) og sjekk tennkablene.

5676196[/snapback]

Se på filmen... Kan hende det hjelper :)

Det virker som om den går på alle 4.. Når jeg sjekket, gjorde de det i hvertfall.. Men syns det så ut som at det kom litt olje snikene ut innerst, ved plugg 4.. Men veit ikke om det har no å si..

Noen som vet riktig rekkefølge på fordelern da? Er det ikke 1,3, 4 og 2 a? Har jeg fått vite i hvertfall .. Legg gjerne ut et bilde ellerno..

La ved et bildet av hvordan hettene står på fordelern.. Riktig eller feil?

post-76139-1141077438_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Forslag:

Registeret har kanskje hoppa over "litt".

Maks feiltenning og en sylinder som ikke henger med

Rådebank er det vel ikke?

5676213[/snapback]

Ja, det var det også en en kompis av meg som sa.. Takk for tipset uansett :thumbup: Men hvordan finner man ut det a? Må jeg bytte regreim da eller? Burde kanskje det også.. Gått 203 930... Er ikke vansklig å bytte på denna uansett har jeg hørt? :hmm:

Endret av danjohan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...