Gå til innhold

Slackware guide.

wil

Anbefalte innlegg

jeg synes at det er rart at dere får til å legge inn slackware, men ikke jeg. kjører dere x system da. hvordan får jeg installert ekstra slackware programmer etter installasjonen.

PS: jeg har prøvd å legge inn slackware 8.0 bør jeg legge inn slackware 8.1 eller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-24 16:31, skrev wil:

jeg synes at det er rart at dere får til å legge inn slackware, men ikke jeg. kjører dere x system da.

Ja

Quote:

hvordan får jeg installert ekstra slackware programmer etter installasjonen.

http://www.freshmeat.net og http://www.sourceforge.net

Quote:

PS: jeg har prøvd å legge inn slackware 8.0 bør jeg legge inn slackware 8.1 eller.

Ja, ingen vits i å ha gamle versjoner...

NB: har lagt merke til at du sliter stort med Linux og stiller mange merkelige spørsmål (også kjent som trolling blant mange) - så det jeg anbefaler deg å gjøre, er å kjøpe deg en bok (gjerne på norsk) som forklarer deg punkt for punkt hvordan du innstallerer Linux, hvordan du bruker det, hvordan det settes opp osv.

Red Hat anbefales til newbies, og det er vel muligens den distroen det er skrevet flest bøker om også - så skaff deg en "Red Hat for dummies"-bok.

Anbefaler også å alliere deg med en lokal venn som *kan* Linux og kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

dette er de distroene som jeg har prøvd: Red Hat, Conectiva, Sot linux, Skolelinux beta Lycoris. men jeg likte ikke de disse så mye så jeg ville prøve på noe mer avansert. men egentlig så var ikke installasjonen til slackware særlig vanseklig sysnes jeg. det var bare x systemet som jeg hadde problemer med. ingen av de distroene som jeg har prøvd var noe for meg så jeg ville prøve Slackware, for den så litt bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...