pali Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hei, jeg tenkte å sette opp diskene mine i RAID på mitt A8N deluxe, men jeg har ingen floppy drive å legge RAID driverne på for windows installasjon. Finnes det noen måte å komme rundt dette på? Er det mulig å sette opp RAID med dette kortet med driverne f.eks. på en USB stick? Vil Windows finne disse ved installasjon? Og i såfall, hvordan får jeg driverne over på USB sticken? Makedisk.exe som følger med A8N krever jo å putte disse på en floppy (A:) Eller er eneste alternativ å bite i det sure eplet å kjøpe noe så gammeldags som en floppy drive? Takk for svar! Pål Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Du kan lage din egen Windows-cd med nLite der du integrerer raid-driveren. Med nLite kan du også gjøre mange andre tweaks. For eksempel:Legge inn alle kritiske oppdateringer slik at du slipper å laste de ned hver gang du har formatert. Du kan legge inn cd-key ferdig + masse andre ting. Det er et genialt lite program! Jeg har forresten lagd meg en sånn cd selv,så nå slipper jeg floppy for å installere S-ATA driveren til hovedkortet mitt. Best av alt er at jeg slipper å laste ned kritiske oppdateringer. Formateringen har aldri gått så raskt som nå. Endret 28. februar 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå