Stig-Arne Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Skal ha med headsett med mic. Vurderer da Senneheiser PC150 og Koss SB45. PC150 koster 650 og SB45 koster 350 Er PC150 såpass mye bedre at de forsvarer 300 kr ekstra? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Ja det meiner eg så absolutt. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 hadde vært fint med en begrunnelse da. Lenke til kommentar
death_comes_rippin Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) jeg har hatt både Koss og Sennheiser, jeg vil tørre og påstå at sennheiser er klart mye bedre og er absolutt verdt de 300kr ekstra. Sennheiser har en mye "opnere" lyd og har bedre diskant og mellom tone enn Koss. Vis du hører på Rap og Techno 24/7 er koss kansjke like så grett men vis du spiller og hører på litt mer avansert musikk som t.d rock er sennheiser et mye bedre valg Alle mennesker hører og opplever ting forsjellig så det er opp til deg. Edit: Ikke misforstå Sennheiser har like mye bass men den er ikke like "grumsete", det er sikkert mange som har lyst til og drepe meg når de leser dette men alle hører ting forjellig. Og sennheiser er ekstremt komfortable og ha på seg, du merker ikke at du har dem på faktisk Endret 27. februar 2006 av death_comes_rippin Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 takker for ett godt svar. Men jeg tviler sterkt på at 300 kr forskjell er verdt det. 300 kr er ganske mye i denne prisklassen, så har bestemt meg for å gå for Koss SB45. Skal bare brukes til litt musikk og WoW, mao ingen avansert lydmiksing eller noe som helst.. og da bør det fungere veldig bra. men takker for svar:) Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Til sammenligning kjøpte jeg mine PC150 i USA til 260kr, så de er rimelig overpriset i Norge for øyeblikket. Men lyden både i mikrofon og høyttalere, samt komfort er det ingenting å utsette på. I min mening gir de bedre lyd en hva jeg har hatt tidligere, inkludert et Koss sett av god kvalitet. (Gammel og utgått modell vel og verke.) Edit: Der jeg kjøpte mine koster Koss SB45 for tiden 195, så det er tydelig at norske butikker smører godt på prisen på PC150. Priser hentet fra amazon.com. Endret 27. februar 2006 av squabbish Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 vel, er 100% nødt å handle fra netshop da jeg har fått kreditert ett ødelagt tastatur der. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Beklagar det ufullstendige svaret mitt. Kvifor velge Sennheiser? - Komfort: PC150 set fantastisk på hovudet og du merker nesten ikkje at det er der, dekker godt rundt øyrene og stenger ute lyd. I motsetning til SB45 som ikkje er like ergonomiske og du kan føle ubehag over lengre tid. - Lyd: Lyden til SB45 skuffa meg, eg hadde håpt på eit betre lydbilde, men her var PC150 meget betre. - Design: PC150 ser betre ut og virkar ganske solid, SB45 gjer ikkje heilt det samme inntrykket. Eg synest lyden er veldig viktig og er derfor villig til å betale 650 kroner for eit bra headset, det er sjølvsagt ein prioritering på kva som er viktig for deg, men no har du fått min vurdering. Eg driv hverken med komponering eller produsering av musikk, men er det ikkje like viktig å ha godt utstyr å lytte til musikken som å lage den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå