Ken@th Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Heisann lurte på om noen kunne fortelle meg hvordan jeg endrer DNS server i routeren min! Linksys WRT54GS Mvh Kenneth Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hvor langt har du kommet? Hvor står du fast? Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 jeg har ikke peiling Jeg sliter med dns server som jeg får ifra telenor nå. ( bare i dag vell å merke ) så vil jeg spille online men kommer ikke på irc eller msn eller vt eller steam får ikke pinget noe heller. så lurte jeg på om det var muligheter og få endret DNS serveren i routeren evnt modemt ? ifra denne 130.67.15.198 til denne 130.67.60.68 Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) DNS-tjeneren får routeren din fra Telenor. Stilles ikke inn i ruteren. Du kan i stedet sette DNS-tjener manuelt på din PC. I Windows gjøres det sånn: Nettverksforbindelser, høyreklikk på den som er aktiv, velg egenskaper. Finn IP-protokollen og klikk egenskaper. Velg avansert i vinduet som spretter opp. Deretter DNS-flipp og klikk legg til. Endret 27. februar 2006 av buskmann Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Ja det vet jeg! Jeg har lagt inn DNS servere der men det funker fortsatt ikke. Routeren får jo Noen andre DNS servere da? Var lixom det at jeg er nokk en av de uheldige som har blitt routet om en annen plass Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Da ligger problemet et annet sted. Hvis du stiller inn DNS-tjenere manuelt, brukes aldri dem du får av Telenor. Routeren bruker IP-adresser, ikke URIer. Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Ja kan være at det er noe annet! Veldig merkelig fordi det er bare jeg av mine venner med Telenor som sliter me dette. Har bare vært slik siden kl 6 da jeg restarta routeren og fikk ny ip kl halv 7 i dag elns.. Jeg får altså ikke pingen eller connectet noe som Irc Steam eller andre ting!Det funker fint å surfe. Så må være noe annet som er gale da. Uansett hva jeg pinger eller tracroute får jeg 100 % loss. Lenke til kommentar
Arath Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Ja kan være at det er noe annet! Veldig merkelig fordi det er bare jeg av mine venner med Telenor som sliter me dette. Har bare vært slik siden kl 6 da jeg restarta routeren og fikk ny ip kl halv 7 i dag elns.. Jeg får altså ikke pingen eller connectet noe som Irc Steam eller andre ting!Det funker fint å surfe. Så må være noe annet som er gale da.Uansett hva jeg pinger eller tracroute får jeg 100 % loss. 5676490[/snapback] Dersom problemet er der fortsatt. når du pinger 193.69.165.21 får du svar? (ip-adressen til vg.no) Hvis dette tryner så er det hvertfall ikke dns som er feilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå