Heilage Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hei. Jeg har en iPod Video jeg gjerne skulle hatt no videoklipp inn på, da jeg drar på ferie i morgen og gjerne vil ha noe underholdning på flyturen. Kan noen gi meg noen tips om hvordan man gjør dette? Jeg har QuickTime Pro, prøvde der men det funka ikke. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 QT7 Pro skal no gjere jobben utan problem. Prøv å følgje denne tutorialen frå Apple: http://www.apple.com/quicktime/tutorials/creatingvideo.html Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Har allerede prøvd den måten, problemet er at QuickTime ikke vil åpne .avi-filene mine. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 AVI er ei gruppe som inneheld mange ulike codecar, og den du har på filene dine er tydelegvis støtta av QT. Kor kjem dei frå?/kva slags filer er det? Det du kan gjere for å løyse problemet, er å anten finne eit anna program som kan konvertere frå AVI til iPod-format med Google, eller fyrst konvertere filene til eit anna format, og so bruke QT til å konvertere til iPod-format. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 AVI er ei gruppe som inneheld mange ulike codecar, og den du har på filene dine er tydelegvis støtta av QT. Kor kjem dei frå?/kva slags filer er det? Det du kan gjere for å løyse problemet, er å anten finne eit anna program som kan konvertere frå AVI til iPod-format med Google, eller fyrst konvertere filene til eit anna format, og so bruke QT til å konvertere til iPod-format. 5675677[/snapback] Jeg koder alle filmene mine (personlige filmer etc) til DivX eventuelt XviD. Umulig å bruke ukodet AVI da dette tar haugevis med plass. Har søkt på google, finner ikke fram til noe fornuftig. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Då må du kanskje konvertere til eit anna format, og so bruke QT... Virtualdub er eit program som ofte vert brukt til slikt. Det kan vere at den tryggaste codecen å bruke er ein DV AVI-codec, som denne. Må advare om at det ikkje er alle DivX/Xvid-filer Virtualdub takler, og eg kan ikkje garantere at det vil fungere, men det er det einaste forslaget eg har akkurat no... Edit: Ein liten bruksanvisning for Vdub. Installer Vdub og so Panasonic DV AVI-codec. Opne Vdub og so videoen din. Gå til Video --> Compression, og velg Panasonic DV AVI-codecen i lista. So går di File -- > Save AVI, og velgjer ein stad å lagre. Endret 27. februar 2006 av incanus Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Nå har jeg fått konvertert det til .mp4, som iPoden støtter. Nå må jeg bare få lagt filmene over til spilleren. Åssen? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Har ikkje iPod sjølv, so eg veit ikkje korleis det vert gjort til vanleg. iTunes kanskje? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 iTunes vil ikke godta .mp4 selv om iPod støtter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå