fakey Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hei, har fulgt denne guiden men har nå et problem. Hvordan skal jeg få hover til å flytte bildet oppover istede for til siden?? Her er d jeg prøver: http://www.losb3d.com/index2.php Lenke til kommentar
PT Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) background-position: *endre for horisontalt* *endre for vertikalt*; Altså noe slikt som background-position: 0 20px; skal vel funke vil jeg tro. Ved mindre jeg husker heelt feil altså. Endret 27. februar 2006 av PT Lenke til kommentar
fakey Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Åssen får jeg sletta historikken slik at når linken er visited at den ikke blir slik for "alltid"? Endret 27. februar 2006 av banansplitt Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) det er nok ikke så enkelt (jeg har ikke hørt om en slik løsning før). men om du kun ønsker unik effekt på én link om gangen, så kan det fikses ved å endre designet på 'active' eller 'hover' istedenfor 'visited'. 4 ulike css-atributter til linker: a:link {color: #FF0000} /* unvisited link */ a:visited {color: #00FF00} /* visited link */ a:hover {color: #FF00FF} /* mouse over link */ a:active {color: #0000FF} /* selected link */ EDIT: ja, seff kan du slette historikken i nettleseren: Internet Explorer: Tools > internet option > delete history Opera: Vertøy > Slett private data Endret 28. februar 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
timitim Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Åssen får jeg sletta historikken slik at når linken er visited at den ikke blir slik for "alltid"? 5674918[/snapback] Hei fakey Hvis det er bare for den eine gangen så sletter du historikken i internett leseren trur eg. Hvis den alltid skal ha samme fargen setter du opp det i CSSen. Et eksempel: a, a:link, a:visited, a:active { color: #665544; text-decoration: none; text-align:left; } Endret 27. februar 2006 av timitim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå