Keylar Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 heisann sitter her på ett lokalt nettverk hjemme. Jeg har ett modem/router greie fra telenor som gir ut ip så jeg har satt alle pc'er på motta ip i nettverks instillingene. Problemet er at man kommer på internett osv men jeg finner ingen av mine 4 pc'er på nettverket. Noe jeg ikke har konfigurert ? Lenke til kommentar
AZ Hole Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Har du prøvd å pinge adressene direkte? Har selv store problemer med dette. Begge maskinene ligger i routeren med ipadresser, begge har kontakt med internett, men finner ikke hverandre. Kan ikke pinge de ulike maskinene. SA Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 problemet ligger i brannmur ol. deaktvier den. Har du northon internet security. avistaler det. det blokkerer all trafikk på et lokalt nettverk. Lenke til kommentar
crom7icc Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 jeg har hjemmenetverk med 4 pc og har norton internet security instalert og finner alle maskinene mine så norton blokkerer ikke alt da..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Er alle maskinene i samme arbeidsgruppe? Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 1. Husk samme arbeidsgruppe. 2. Konfigruer Firewall slik at den tillater ip adressen til resten av pcene på nettverket... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Har alle maskinene automatisk IP-adresse? Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Alle mine pc'er har automatisk ip addresse. Skal sjekke om pc'n til fattern kjører den norton driten nå. Takker for tips. Edit jeg finner pc'ene når jeg pinger IP'en deres. Men får ikke funnet dem ellers :/ Endret 2. mars 2006 av Keylar Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Hvilke operativsystem kjører du på de forskjellige maskinene? Og bruker alle NTFS? Endret 2. mars 2006 av teaspoon Lenke til kommentar
AZ Hole Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Alle mine pc'er har automatisk ip addresse.Skal sjekke om pc'n til fattern kjører den norton driten nå. Takker for tips. Edit jeg finner pc'ene når jeg pinger IP'en deres. Men får ikke funnet dem ellers :/ 5688869[/snapback] hvilken måte har du prøvd å knytte til dem? har du prøvd via utforskeren - verktøy - legg til nettverksstasjon? gi de ulike stasjonene ulike servernavn og koble rett til ipadressen. Det kan være en måte å komme unna dette med arbeidsgruppen. S Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Jeg får prøve dette imorgen, er for trøtt til å sose med det nå. Takker nok engang for tips! Endret 3. mars 2006 av Keylar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå