Gå til innhold

Uvanlig bråkete harddisk

kolas

Anbefalte innlegg

Her inntil forrige uke var harddisken min helt stille men for to tre dager siden begynnte den å lage høye knitrelyder som en harddisk fra 90-tallet.

Jeg lurer på hvorfor denne ble sånn plutselig? Det er ganske irriterende..

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags disk har du?

Det vel generelt et tegn på at den begynner å feile eller at den har feilet allerede. Det kan lønne seg å være paranoid og begynne å ta backup NÅ. Så kjører du scandisk i windows og ser om det hjelper. Hvis det ikke hjalp kjør et dignoseverktøy fra leverandøren din, de fleste produsentene har lagt ut slike verktøy på sine websider. Hvis du ikke finner et slikt verktøy eller det ikke gir et helt godt svar så prøv andre verktøy som diskdignoseverktøyet i EasyRecovery fra OnTrack

http://www.ontrack.com/easyrecoveryprofessional/

Hvis du finner feil, skadde sektorer e.l. så benytt reklamasjonsretten og send den inn.

Lenke til kommentar

Det kan være tegn på at disken er i ferd med å ryke. Sørg for å være føre var med å ta backup av viktige filer så du ikke sitter med sjegget i postkassa.

Harddisker feiler som oftest etter enten kort tid (noen dager eller uker) eller så etter svært mange års bruk og langvarig slitasje.

Lenke til kommentar

Både Maxline III og DiamondMax 10 kan knitre litt av og til, men det er ikke en feil. Har fylt opp serveren min med Maxline III-disker, og har ikke hatt noen feil på dem ennå :) Hvis du likevel mener at lyden er plagsomt høy, bør du sjekke med MaxBlast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...