Gå til innhold

Blir fort svett på beina når jeg bruker sko, tips?

SirAnderz

Anbefalte innlegg

Har lenge brukt de Nike skoene med sånn svær demping bakpå, og trodde det var problemet til at jeg ble så varm/svett når jeg gikk med de lenger enn 1 time..

Men så fann jeg fram noen andre sko og samme der, kjøpte meg noen nye adidassko til 998 kr i helga og samme problemet der...

For å forklare litt mer så blir jeg veldig varm, VELDIG varm, sånn at det er ubehagelig og viss jeg tar foten ut av skoene da så stinker de og er nesten våte.. :thumbdown:

Veldig flaut viss jeg er på besøk og sånn.. Eller flaut - det er teit hvertfall..

Så er det noen som har noen tips her? Eller rett og slett om det er normalt? Vet ikke helt hvorfor jeg har det, men har hørt at det er noe pubertetsgreie? Er snart 16 år viss det hjelper..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fotbad med grønnsåpe skal visst funke...

5675097[/snapback]

Skal testest!

Har samme problemet! Det er _VELDIG_ kjipt. Spesielt vis du skal hoppe på tampoline i friminuttet, fot spor på trampolinen  :ermm:

Har begynt å gå med "Blend" sko. Lette og deilige  :love:  Gå for deodorant, tror det funker sikkert fint  :yes:

5675192[/snapback]

Kjøpte somsagt nettopp nye adidas sko, lette og fine.. Men likevell... argh hater dette!

Talkum burde funke.

5675234[/snapback]

Hvor skaffer jeg det?

Lenke til kommentar

Sommer = Sandaler (og da helst uten sokker).

Vinter = vintersko som ikke gir samme fengsel rundt foten som nike løpssko gjør(hvis det er det du har da.)

Kjenner til problemet, for når jeg før(->15år) gikk i tynne sokker og vanlige joggesko, bla fra nike, ble foten svett og det lukta surt overalt hvor jeg gikk... Når jeg ble litt eldre(16år) gikk jeg vekk fra joggesko på sommer, til sandaler, og har ikke vært plaget siden. Eneste som kan minne litt er militærstøvlene.

Du kan også gå til en skobutikk og si at du er litt plaget av lukt med den typen sko du har, og be de finne noe som ikke vil gi samme problemet. Blir kanskje ikke helt slike sko som du har ønsket deg, men vil tro det hjelper.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar
Sommer = Sandaler (og da helst uten sokker).

Vinter = vintersko som ikke gir samme fengsel rundt foten som nike løpssko gjør(hvis det er det du har da.)

Kjenner til problemet, for når jeg før(->15år) gikk i tynne sokker og vanlige joggesko, bla fra nike, ble foten svett og det lukta surt overalt hvor jeg gikk... Når jeg ble litt eldre(16år) gikk jeg vekk fra joggesko på sommer, til sandaler, og har ikke vært plaget siden. Eneste som kan minne litt er militærstøvlene.

Du kan også gå til en skobutikk og si at du er litt plaget av lukt med den typen sko du har, og be de finne noe som ikke vil gi samme problemet. Blir kanskje ikke helt slike sko som du har ønsket deg, men vil tro det hjelper.

5675434[/snapback]

Menne liker veldig godt å gå i sko :love: Spesiellt de nye jeg har fordi de er veldig kule, hehe... Og er lissom ikke sånn vær her somregel at jeg kan gå i sandaler... Så det er litt teit... Men skal se på dette..

Lenke til kommentar

3 ting tror jeg vil hjelpe: Skikkelig goskrubbing av føttene (både skrubb og vask for å få vekk hudrester og skitt), gode ventilerte sokker gjerne ullsokker (som frakter vekk fuktighet) og sist men ikke minst: Godt ventilerte sko. Pustende - gjerne skinn og god ventilasjon FTW!

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...