Gå til innhold

"ugyldig referanse" etter driver-install (hp psc)

Anbefalte innlegg

Har en HP PSC 2175, med scanner og hele pakken. Etter å ha installert driveren med cden så får jeg en irriterende melding på slutten som sier "ugyldig referanse".

"det oppstod et problem under installasjonen av denne maskinvaren" feil: ugyldig referanse. Det merkelige er at drivern til scanneren fungerer, men da jeg skal printe ut google.no lagres det en .mdi fil istedenfor å skrive ut siden.

Hjelp meg vær så snill! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er instlasjon gjort på rette måte ?

jeg vet ikke om du bruker usb kabel til skriveren din.

er den satt i på rett tidspukt under instalasjonen ?

jeg har lest her på forumet om flere som har hatt problemer og usb kabelen måtte settes i under instalasjonen.

det gå jo også ann å avinstalere driverene og instalere dem på nytt i håp om at det virker da

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Ja den bruker usb... men kan prøve avinstalere driveren, plugge ut usb, kjøre disken, og vente til veiviseren ber meg om å sette usben inn :).

takk for hjelp! *skjekke om det fungerer*

Endret av cortec
Lenke til kommentar

Nei dessverre. Nå har eg prøvd alt.. lest "Install-dokument" og hele pakka. Når veivisern kommer frem og spør etter kobling mellom printer ---> pc, så får eg X, dvs. ugyldig referanse, enda de ER koblet til sammen....

Lenke til kommentar

du får altså problemmer uanset om pc og skriver er koblet til eller ikke under instalasjonen ?

det var noen som slet med problemer fordi usb-kabelen var for lang ( inelgg for lange siden ) , så hvis kabelen ikke er så lang så skjønner ikke jeg hvorfor problemet kommer.

hvis du har muligheter til å bruke den gameldagse pararel kabelen mot skriveren så er det verd forsøket.

det kan i verste tilfele vere noen konflikter i systemet dit som gjør at dette problemet kommer elle rett og slett feil i programvaren.

da er alternativet å laste en ny(ere) program og drivere ned fra nettet

nå håper jeg for din del at det er noen som kan dette bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...