DJMartin Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hei, skal kjøpe ny skjerm også har jeg tenkt ut disse: Fujitsu Siemens Scaleoview W19-1 Acer AL2016WS Som du kan se er begge widescreen. Hvilken bør jeg velge? F.eks. har DVI så mye å si? Lenke til kommentar
enl Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hvis du bruker DVI, får du en heldigital tilknytning av skjermen, som sørger for optimal bildekvalitet. Bruker man den tradisjonelle DSUB-kontakten, blir signalene konvertert til analoge signaler i skjermkortet for så å bli konvertert tilbake til digitale i skjermen. Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Hvis du bruker DVI, får du en heldigital tilknytning av skjermen, som sørger for optimal bildekvalitet. Bruker man den tradisjonelle DSUB-kontakten, blir signalene konvertert til analoge signaler i skjermkortet for så å bli konvertert tilbake til digitale i skjermen. 5674186[/snapback] men har det noe å si? Vil man merke forskjell på kvalitet/ytelse. Lenke til kommentar
enl Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) DVI gir garantert bedre kvalitet i høyere oppløsninger, og båndbredden er større og signalstøyen mindre enn hos dsub. Kjøper du LCD-skjerm nå, bør den ha DVI. Skjermer som ikke har DVI idag, blir trukket for det i tester Endret 27. februar 2006 av enl Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 DVI gir garantert bedre kvalitet i høyere oppløsninger, og båndbredden er større og signalstøyen mindre enn hos dsub. Kjøper du LCD-skjerm nå, bør den ha DVI. Skjermer som ikke har DVI idag, blir trukket for det i tester 5674299[/snapback] Så du hadde gått for den fra Fujitsu Siemens? Lenke til kommentar
enl Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Jepp, av de to hadde jeg valgt den fra Fujitsu-Siemens. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 DVI er jo det som vil erstatte VGA før eller siden. Så plutselig sitter du der en dag og har nettopp installert et "high-tech spill", men så virker det ikke fordi skjermen ikke har DVI. (*spøk*) Lenke til kommentar
enl Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Spørs om ikke det blir HDMI som blir den nye universale skjermkoblingen da. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 expertene sier at hdmi er en utvidelse av DVI . DVI med lyd gjenom samme kabel. jeg leste dette en eller enne n plass , men husker ikke hvor. mulig det er neon signaler i tillegg. så er spørsmålet om en dvikontakt ( kabel fra pc) vil passe direkte inn i en skjermen med hdmi eller man trenger overgang. Lenke til kommentar
enl Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 expertene sier at hdmi er en utvidelse av DVI . DVI med lyd gjenom samme kabel. jeg leste dette en eller enne n plass , men husker ikke hvor. mulig det er neon signaler i tillegg. så er spørsmålet om en dvikontakt ( kabel fra pc) vil passe direkte inn i en skjermen med hdmi eller man trenger overgang. 5675763[/snapback] DVI og HDMI-signalene skal vistnok være kompatible, men man trenger en overgang. Det overgangen gjør er vel ganske enkelt å splitte eventuelle lydsignaler fra video. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå