jonnor Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hei, sitter nå og overklokker mitt EVGA 6800GS, og lurer dermed på hva andre med dette kortet har oppnått? Har søkt etter poster om det, og hittil har jeg ikke sett noen resultater eller poster om dette. Ingen derut som vil dele sine erfaringer? Jeg kommer forøvrig til å legge ut mine resultater her når det sier stopp. Lenke til kommentar
AZ Hole Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Hei, sitter nå og overklokker mitt EVGA 6800GS, og lurer dermed på hva andre med dette kortet har oppnått? Har søkt etter poster om det, og hittil har jeg ikke sett noen resultater eller poster om dette. Ingen derut som vil dele sine erfaringer? Jeg kommer forøvrig til å legge ut mine resultater her når det sier stopp. 5674149[/snapback] Har et POV 6800 GS, som jeg uten å gjøre noe annet enn å stille frekvensene kjører på 530/1.21. Temepraturen ligger som høyest på begynnelsen av 60 tallet. Synes det er ganske bra. Fikk en økning på 20 prosent i 3dmark sammenligned med standardklokk AZhole Lenke til kommentar
G4RM Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg lurer på å kjøpe et Point of View GeForce 6800GS 256Mb DDR3 TV-out DVI RETAIL AGP Koster kr 2008 på databutikken.no Er det vanskelig å overklokke Er dette rent SW styrt, så litt prøv og feil mht om maskinen oppfører seg pent eller ikke? Kjenner dere til nevnte kort. Har det bra vifte, eller bør den i tilfelle byttes ut? Jeg vurdere også et GeCube Radeon X1600Pro Gamer Edition 512Mb DDR2 TV-out DVI RETAIL AGP Er det et kort som ev er bedre eller dårligere enn 7800GS med overklokking? Takk (fra en noob) Lenke til kommentar
Bimmer87 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Har selv et POV 6800GS AGP Og det er ikke vanskelig å overklokke. Du kan enten bruke noe overklokkings tool nVidia har lagt med i Drivern. Eller så kan du bruke et program som heter rivatuner. RivaTuner Dette er bare SW ja, og det er slettes ikke vanskelig Og når det gjelder viften så bråker den en del ja, jeg selv byttet den etterhvert ut med denne Zalman VGA-Kjøler VF700-Cu Da sank temperaturen 8grader og ble stillere. Endret 7. mars 2006 av Bimmer87 Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Hmm. Får bare klokka til 433 MHz på kjerne og 1,15 GHz på minne med overklokkingsprogramvaren som fulgte med på cd'en til mitt POV 6800 GS AGP. Jeg bruker riktignok ikke samme driver som fulgte med kortet, men derimot forceware 83.91 som er lagt ut på guru3d. Får ikke overklokka mer i rivatuner heller. Det stopper bare opp der og høyere frekvenser blir ikke godtatt. Noen som vet hva som kan være problemet? Ingen tegn til at kortet har nådd maks ennå. Det takler fint mer. Tempen på kortet er 51 grader celsius. Endret 8. mars 2006 av ostenXX Lenke til kommentar
G4RM Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Hei Fant en link til en artikkel om overklokking av 7800GS AGP. Tweak.dk EVGA GeForce 7800GS CO Superclock Har ikke testet dette selv enda, men håper den kan være til nytte. Får vel kortet mitt i morgen - da kan det hende det blir det overklokking i helgen. På den annen side - jeg oppgraderer fra et GeForce 4600 Ti kort, så jeg blir vel våt i buksa også uten overklokking Edit: Glemte å legge ved linken Endret 8. mars 2006 av G4RM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå