Gå til innhold

FPS i cs synker fra 99 til 59 ved belastning

normal

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-09-21 10:55, skrev EasyRaider:

normal,

Grunnen til at fps-tallet hopper mellom 59 og 99 er vertikal synk (vsync), dvs. brikken venter på at skjermen har vist hele forrige bilde før den skifter til neste.

Jeg tipper at skjermen din oppdateres ved 60 Hz i CS (vanlig problem i Win2000/XP). Hvis du merker flimring, skal det finnes en refresh rate fix (søk på google eller noe). Ellers kan du bare slå av vsync under OpenGL.

jeg har vsync på, ellers blir det stygge flimmer på bildet (prøvde på den forrige maskinen min). og hvis jeg ikke hadde kjørt refresh fix hadde den ikke kommet opp i 99fps eller hva?

:???:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, selvfølgelig. Får jo ikke høyere frame rate enn refresh rate med vsync. Bruker du 120 Hz?

Men det er altså helt normalt at fps stabiliserer seg på faste tall når vsync er på. Det trengs triple buffering for å unngå dette, men tror ikke du kan tvinge det på.

Uansett, hvis du vil ha stabilt 99 fps, må du nok gå ned på noen innstillinger.

[ Denne Melding var redigert av: EasyRaider på 2002-09-21 20:04 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-22 03:11, skrev Chief:

Jeg sjønner ikke helt problemstillingen!!

Man ser ikke hakk før under 21 fps!! Så hva er da problemet??

Tror du har missforstått litt... på ca 60 så går det glatt... og på 21 som du sier så ser du det hakker... VELDIG mye i cs ihvertfall....

men han som starta tråden er hvist ikke fornøyd med at det går glatt, han vil visst se at det står 99 fps hele tida :smile:

hehe.. selv kjører jeg stabilt på 80 fps (pga v sync er på) 80 hz i 1200*960... og har seff ikke net_graph oppe :smile:

Lenke til kommentar

Assa som han før meg sier, har ALT med at du har aa x 4

jeg har gainward ti4600 kort, xp1800@2000 og 512 cas 2 ddr,

tilogmed her har jeg lavt med 4 x aa på.

Grunnen til at den fryser på 59 og 99 er v - synch, skrur du den av vil du se at den veksler imellom de tallene, men slår du av aa eller til 2 x så vil du se at du har mac fps...

Og til dere som aldri har spilt hardcore CS man merker STOR forskjell på 60 fps og 99.....

Lenke til kommentar

nei det har ikke noe med aa4x å gjøre tror jeg

skjer det samme med aa2x

grunne til at det ikke skjer uten er at da er maskinkraften så overlegen at den ikke nærmer seg under 99fps engang.

problemet er at den går rett ned til 60, ikke f.eks synker fra 99 jevnt nedover til 85.feks, skjønner?

så snart den ikke klarer å holde 99 stabilt (mye action på skjermen) går den RETT over til 60fps og det hakker/blir veldig ujenvnt)

Lenke til kommentar

nå har jeg tatt ytterlige kvalitetssettings på. ligger konstant og stagger oppi 60 tallet :mad:

er noe merkelig dette her. virker som den vil mer men noe som hindrer. virkelig ingen som har peiling?

prøvde å skifte driver fra 40.71 til 31.87 men hjalp ikke :sad:

ekstremt irriterende. føler jeg ikke får valuta for pengene med denne nye maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...