Gå til innhold

FPS i cs synker fra 99 til 59 ved belastning


normal

Anbefalte innlegg

Har mer enn god nok maskin.

 

FPS_MAX er på 99

 

Har slått av Fast Writes.

 

FPS holder 99 jevnt men straks det kommer litt mer krevende inn i bildet synker fps RETT ned til 59 stabilt, helt til det "løsner" igjen da fyker den opp i 99 igen (der den skal være hele tiden).

 

Altså ikke variabel/ustabil fps, men stabil på to frekvenser, 59 og 99 (altså 60 og 100)

 

Hvordan fikser jeg dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi må nok vite mer mom maskina di enn at den er mer enn bra nok...

 

Først: hva slags skjermkort har du? / Hvilke drivere bruker du til dette?

 

Bruker du opengl eller direct3d i halflife?

 

Opengl er det som oftest gir best ytelse..

 

Hvorfor har du skrudd av fast writes? Det gir jo bare bedre ytelse?

 

Har du passet på å skru av antaliasing/smoothvision etc.?

 

Merker du at pc'n "lagger" når du får slike fps dropp? Hvis ikke, skru av net_graph og spill fornøyd videre. Man spiller ikke cs for å sitte å se på fps'n sin allikevel. :grin:

 

Mvh Thomas Nilsen

 

[ Denne Melding var redigert av: Zamoht på 2002-09-20 16:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-20 17:02, skrev normal:

bruker opengl 1200x960, detonator 40.41

4xAA, 8x Antistropic Filtering



ehh, ikke vondt ment, men om du spiller med 4xAA og 8xAF er du _veldig_ storkraven, selv Readon 9700Pro vil få problemer her...

 

om du setter AA på 2x eller skrur den helt av vil det gå helt flytende... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-20 18:30, skrev normal:

se på spec da. geforce 4 klarer 4xAA lett med accuview teknologien,


klarte dette med et abit kt7 200mhz bus athlon 1400 256 moselram 108 musshastighet med samme gf4 kortet så ikke fortell meg at det ikke går


 

javel, synd at det hakker som fa** hos meg med 4xAA på da, og går flytende uten...

 

GF4 støtter faktisk ikke 4xAA uten å bruke software til hjelp (hjelp ifra driverene), men Cuincunx Antialiasing (ca 3x) derimot er 100% hardware støttet, du ser ikke stor forskjell på grafikken, men ytelsen derimot er det stooor forskjell på..!

 

er du seriøst ikke villig til å så mye prøve er ikke jeg villig til å prøve å hjelpe deg, det tar deg jo ikke mer en 3min...! :roll:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-21 01:27, skrev normal:

AA = anti aliasing


AF = antistropic filtering


begge finnnes på geforce 2. men bare AF har hensikt siden AA senker ytelsen drastisk


 

Feil, AA finnes IKKE på geforce2 kort, men kan tvinges på ved hjelp av software, derfor synker ytelsen så sinnsykt... :smile:

det samme gjelder geforce4, 4xAA er IKKE hardware støttet, men kan også tvinges på via software, men da synker også ytelsen drastisk..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-20 18:38, skrev Jannis-15:


GF4 støtter faktisk ikke 4xAA uten å bruke software til hjelp (hjelp ifra driverene), men Cuincunx Antialiasing (ca 3x) derimot er 100% hardware støttet, du ser ikke stor forskjell på grafikken, men ytelsen derimot er det stooor forskjell på..!


 

Hvor har du dette fra? Selvsagt støtter GF4 4xAA i hardware.

 

Quincunx er forøvrig bare 2x med et blur filter. Greit nok hvis kantutjevning er viktigere enn bildeskarphet.

Lenke til kommentar

normal,

 

Grunnen til at fps-tallet hopper mellom 59 og 99 er vertikal synk (vsync), dvs. brikken venter på at skjermen har vist hele forrige bilde før den skifter til neste.

 

Jeg tipper at skjermen din oppdateres ved 60 Hz i CS (vanlig problem i Win2000/XP). Hvis du merker flimring, skal det finnes en refresh rate fix (søk på google eller noe). Ellers kan du bare slå av vsync under OpenGL.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-21 10:42, skrev EasyRaider:

Quote:


Den 2002-09-20 18:38, skrev Jannis-15:


GF4 støtter faktisk ikke 4xAA uten å bruke software til hjelp (hjelp ifra driverene), men Cuincunx Antialiasing (ca 3x) derimot er 100% hardware støttet, du ser ikke stor forskjell på grafikken, men ytelsen derimot er det stooor forskjell på..!


 

Hvor har du dette fra? Selvsagt støtter GF4 4xAA i hardware.

 

Quincunx er forøvrig bare 2x med et blur filter. Greit nok hvis kantutjevning er viktigere enn bildeskarphet.

 

nei, det har faktisk ikke 100% hardware støtte for mer en Quincunx AA, men siden GF4 er så kraftig støtter alle driverene 4xAA... og 4xS AA i direct3D... skal se om jeg finner siden jeg leste dette på.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...