Gå til innhold

Retur av telefon til yatack.no , ikke svar !


Anbefalte innlegg

Sommeren 2005 :

 

Rettere sagt i begynelsen av august så ble det reklamert med en flott ny mobil telefon på tv , alle var kjempe "keen" på å få tak i en slik telefon. Telefonen heter Sony Ericsson K750i. Etter å ha ventet en lang stund så fikk jeg endelig bestilt en slik telefon fra www.yatack.no , først virket det som de var seriøse. De svarte på alle spørsmål ang telefonen , det tok ikke lang tid heller før jeg fikk den.

 

Etter en månende begynte telefonen å småtulle , og jeg fant ut at batteriet var gåent. Fikk sendt den inn og uten at de prøvde en gang å fikse på den telefonen så fikk jeg en ny en , jeg var kjempeglad over at telefonen endelig virket som den skal. Etter ikke så lang tid igjen så begynte telefonen å oppføre seg merkelig , den var ustabil , slo seg av når den følte for det o.l (Dette skjedde før nyåret)

 

Fikk snakket med yatack over mail som vanlig og de hadde da bestemt seg for at jeg skulle sende telefonen inn til rep. Fikk tilsendt en returlapp og jeg sendte den inn ,etter en drøy uke så fikk jeg tilbake telefonen.

 

Januar 2006 :

 

Jeg skulle til å ta et bildet ute da telefonen plutselig ikke ville gå inn i kamera modus ,hvorvidt jeg enten gikk inn i kamera modus via flip på baksiden eller via meny så gikk den rett ut igjen. Fikk igjen snakket med yatack og de ordnet en returlapp til , der krevde jeg en full sjekk av telefonen pga alt det rare den hadde gjort også hitill, jeg ba også om en firmware update.

 

Slutten av Januar - Feb og situasjonen i dag :

 

Når jeg fikk tilbake min telefon ca 2 uker etter jeg hadde sendt den inn så var dette tilfelle :

 

#Fettmerker innenfor skjermen

 

#Nesten alle programmer,videoer o.l som orginalt ligger der ved kjøp var slettet !

 

#Høytaleren der du putter øret intill ved en mobilsamtale skurrer noe fryktelig slik at man ikke hører hva personen man snakker til sier.

 

 

Jeg har sendt utalige mail til www.yatack.no der jeg sier klart ifra at jeg skal ha en ny telefon pga denne telefonen er en klar feilvare. Men jeg får ikke noe svar i det hele tatt !

 

Må jeg gå så langt som å dra inn dit å snakke med dem personlig(det er jo det beste) virker som de unngår meg pga alt det som de har vært igjennom med meg som kunde , burde jeg ringe ?

 

 

 

Er bare å gi deres oppfattninger , erfaringer o.l om denne nettbutikken www.yatack.no

 

 

Jeg for min del synes dette ikke er en bra butikk pga mine erfaringer :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... burde jeg ringe ?

5673767[/snapback]

Det er klart du burde ringe! :mad:

 

De har vel ikke begynt å la være å ta telefonen? I så fall er det et veldig dårlig tegn...

 

Jeg får trøste meg med at det ikke bare er Nokia som har kvalitetsproblemer.

5673849[/snapback]

 

 

Jeg får summe meg til å ringe dem , synes det er mye mer enklerer å snakke med dem i person øye til øye.

 

Men jeg synes det er veldig sløvt av en såkalt "seriøs" nettbutikk å la være å svare på mail :nei:

Lenke til kommentar
Tips for fremtiden: Henvend deg direkte til et serviceverksted ved garantirep, så slipper man å mase med treige butikker.

5676085[/snapback]

 

 

Det er sant , skal gjøre det. Men yatack skal ha med å gjøre når det er et feilprodukt som ikke en gang er vits å prøve å fikse :p

Lenke til kommentar

kan faktisk ikke se at du har krav på omlevering en gang.

Du har fått omlevert en gang, og så vidt jeg kan se er det ingen felles feil utifra det du skriver. Hva angår feilene så er det ikke gitt at de er umulig å fikse, men selvfølgelig, svarer ikke yatack på at du har problemer, så kan de få problemer ettersom "avhjelp skal skje innen rimelig tid".

Lenke til kommentar
kan faktisk ikke se at du har krav på omlevering en gang.

Du har fått omlevert en gang, og så vidt jeg kan se er det ingen felles feil utifra det du skriver. Hva angår feilene så er det ikke gitt at de er umulig å fikse, men selvfølgelig, svarer ikke yatack på at du har problemer, så kan de få problemer ettersom "avhjelp skal skje innen rimelig tid".

5678077[/snapback]

 

 

Første gang den ble byttet så var det meste firmware feil , jeg kan ikke ha "skylden" for at de tar for "lightly" på visse ting.

 

Jeg har rett til ny tlf pga du kan ikke drive å mekke på en produkt flere flere ganger :p

Lenke til kommentar
kan faktisk ikke se at du har krav på omlevering en gang.

Du har fått omlevert en gang, og så vidt jeg kan se er det ingen felles feil utifra det du skriver. Hva angår feilene så er det ikke gitt at de er umulig å fikse, men selvfølgelig, svarer ikke yatack på at du har problemer, så kan de få problemer ettersom "avhjelp skal skje innen rimelig tid".

5678077[/snapback]

 

 

Første gang den ble byttet så var det meste firmware feil , jeg kan ikke ha "skylden" for at de tar for "lightly" på visse ting.

 

Jeg har rett til ny tlf pga du kan ikke drive å mekke på en produkt flere flere ganger :p

5678248[/snapback]

 

du kan få ny når den blir sendt inn for 3. gang med samme feil eller 4. gang med forskjellige feil

Lenke til kommentar
kan faktisk ikke se at du har krav på omlevering en gang.

Du har fått omlevert en gang, og så vidt jeg kan se er det ingen felles feil utifra det du skriver. Hva angår feilene så er det ikke gitt at de er umulig å fikse, men selvfølgelig, svarer ikke yatack på at du har problemer, så kan de få problemer ettersom "avhjelp skal skje innen rimelig tid".

5678077[/snapback]

 

 

Første gang den ble byttet så var det meste firmware feil , jeg kan ikke ha "skylden" for at de tar for "lightly" på visse ting.

 

Jeg har rett til ny tlf pga du kan ikke drive å mekke på en produkt flere flere ganger :p

5678248[/snapback]

 

du kan få ny når den blir sendt inn for 3. gang med samme feil eller 4. gang med forskjellige feil

5678268[/snapback]

 

 

Dette blir 3 gang med forskjellige feil der de har gjort noe som ikke har vært bra for telefonen.

Lenke til kommentar

Fikk du omlevert produktet i full salgspakke eller bare swapunit? Hvis du fikk en swap-unit, er dette for en service å regne, men hvis du fikk en ny salgspakke, har de 3 nye forsøk.

 

Edit: Og hvis det er 3. gangs rep forskjellige feil, har de fortsatt ett forsøk igjen. Du har ikke rett på annet enn A) en lånetelefon hvis det går over rimelighetens grenser B) ett reparert produkt

 

Det er ikke før 4. gangs service forskjellige feil du har rett til å få hevet kjøpet eller omlevert produktet.

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
kan faktisk ikke se at du har krav på omlevering en gang.

Du har fått omlevert en gang, og så vidt jeg kan se er det ingen felles feil utifra det du skriver. Hva angår feilene så er det ikke gitt at de er umulig å fikse, men selvfølgelig, svarer ikke yatack på at du har problemer, så kan de få problemer ettersom "avhjelp skal skje innen rimelig tid".

5678077[/snapback]

 

 

Første gang den ble byttet så var det meste firmware feil , jeg kan ikke ha "skylden" for at de tar for "lightly" på visse ting.

 

Jeg har rett til ny tlf pga du kan ikke drive å mekke på en produkt flere flere ganger :p

5678248[/snapback]

 

Korreksjon;

 

1. du kan heve kjøpt dersom selger ved to avhjelpsforsøk har prøvd å utbedre samme feil, men mislyktes. Tredje gang er det samme feil, men selger har intet krav på utbedring.

 

Slik jeg ser saken din finner jeg ingen fellestrekk, ergo finner jeg ikke noe grunnlag for heving.

Selger har adgang til å rette feilene først. Om du er av oppfatningen at selger ikke kan det, så kan du begrunne det ovenfor meg.

 

Tar forbehold om at jeg kan ha misforstått noe i teksten

 

 

Fikk du omlevert produktet i full salgspakke eller bare swapunit? Hvis du fikk en swap-unit, er dette for en service å regne, men hvis du fikk en ny salgspakke, har de 3 nye forsøk.

 

Edit: Og hvis det er 3. gangs rep forskjellige feil, har de fortsatt ett forsøk igjen. Du har ikke rett på annet enn A) en lånetelefon hvis det går over rimelighetens grenser B) ett reparert produkt

 

Det er ikke før 4. gangs service forskjellige feil du har rett til å få hevet kjøpet eller omlevert produktet.

5678419[/snapback]

 

Det stemmer ikke. En omlevering er en omlevering. Ny salgspakke eller ikke. Omlevering er et avhjelpsforsøk.

 

edit1: etter å ha lest hva du skrev oysfareng, så må jeg nesten be deg slå opp i loven en gang til.

Det er overhode ikke! adgang for mer enn to avhjelpsforsøk (hvor man utbedrer feil), og det burde du vite nokså godt :)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...