Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rar laptop som hopper opp og ned..

Anbefalte innlegg

Heisann..

Har et lite problem med laptopen min her..

Det er en rimelig ny laptop og skal funke bra til spill o.l

Men når jeg spiller skjer det noe rart..

Feks WoW.. Der kjører den 50 fps stabilt. Noen ganger faktisk mer.

Men hvert 10 minutt (ca) så dropper fps ned til 0.5-5, og jeg kan ikke gjøre noe annet enn å vente i ca 5 minutt så BOM tilbake til normalt.. det skjer ca hvert 10 minutt.. slår aldri feil..

Noen ganger kommer det opp en beskjed "Trådløst nettverk nå tilkoblet: navn styrke osv".. I det den beskjeden kommer opp blir fps bra igjenn..

Så spiller jeg i 10 minutt til og så hopper den ned igjenn..

Dette er veldig slitsomt siden jeg spiller en del.. Og er veldig avhenging av at ting skal gå smooth, siden jeg spiller i gruppe med 39 andre som er avhengig av meg..

Håper på forslag om hva som kan forårsake dette :)

Endret av digweed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En laptop er ikke det lureste å spille i mange timer i strekk med. Kansje det kan være varme som skaper problemer? Tror ikke "Trådløst nettverk nå tilkoblet: navn styrke osv" har så mye med fps'en å gjøre egentlig. Alt av drivere er up-to date? Er du helt sikker på at det er fps? :p kan jo være at det trådløse nettverket ditt er litt ustabilt eller dårlig kontakt siden "Trådløst nettverk nå tilkoblet: navn styrke osv" dukker opp plutselig? Så kansje det er lag?

Endret av KillerX
Lenke til kommentar
En laptop er ikke det lureste å spille i mange timer i strekk med. Kansje det kan være varme som skaper problemer? Tror ikke "Trådløst nettverk nå tilkoblet: navn styrke osv" har så mye med fps'en å gjøre egentlig. Alt  av drivere er up-to date? Er du helt sikker på at det er fps? :p kan jo være at det trådløse nettverket ditt er litt ustabilt eller dårlig kontakt siden "Trådløst nettverk nå tilkoblet: navn styrke osv" dukker opp plutselig? Så kansje det er lag?

5673733[/snapback]

Skjer også med non-online spill.. Men kan det være noe med at pcn begynner å lete etter nye trådløse nettverk? Det skjer uansett om pcn har nettopp blitt skrudd på eller om den har stått på et døgn.. Spiller et SP spill nå.. Spillet går flytende, så kommer fps drop.. Da bare tar jeg pause og skriver her imens jeg venter :) Tar like lang tid hver gang..

Men noen som vet commanden i kjør så jeg kommer inn på sånn innstilling til windows så jeg kan skru av "detect wirelesss automatic" ting? :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg vill sjekket opp om jeg hadde masse prosesser i tray som gjorde mystiske ting hvert 10. minutt.

Ang. søk etter trådløst nett. Forsøk å bruk en annen app til å styre wlan adapteren. F.eks. hvis du nå bruker windows (zero configuration) så bytt til den som følger med driveren, hvis muligheten er der.

Lenke til kommentar

Det ser ut som det ennå ikke har kommet noen løsninger på et såpass kjent fenomen.

En hadde lastet ned Tweak xp og fått bedere wow.

De vanlige rådene er mindre addon,interfacer.Oppgradere drivere,bios.I dette tilfellet også drivere til netverkskort og firmware til ruteren.

De fleste virker å mene at det er varme som er problemet.

De fleste opplever fps. drop i Raid.

Vet heller ikke om det hjelper å slå av fastwrite og agp i bios..eller gjøre pagefila større i system-advance-performance-setting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...