Gå til innhold

Microsofts mediaspiller avslørt?

Anbefalte innlegg

Jeg kan være enig i at prisguiden kunne vært bedre på akkurat det punktet. Man må søke på modellene i fritekst for å finne dem, noe som ikke akkurat gjør det enkelt. På det norske markedet har vi 2 modeller fra Acer, 2-3 fra Fujitsu siemens, bare 1 nå fra HP, og 2-3 fra Toshiba, noe som ikke er allverden.

Idag er vel dagen for Origami, så da får vi se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kunne virkelig tenkt meg en transportabel skjerm med trådløst nettverk slik at jeg kunne lese pdfer og nettsdien i godstolen heller den å sitte foran pcen.

5686003[/snapback]

Samme her; jeg trenger ikke en 'fullverdig' PC som en tablet jo langt på vei er; gi meg en skjerm med bra oppløsning (altså en del bedre enn PDA som jeg synes er en dårlig løsning for surfing) og trådløst nettverk samt mulighet til å kjøre grunnleggende programvare, nettleser og mediafiler. Dropp tastaturet (eller gjør at det kan skilles helt fra skjerm-delen og ikke må brukes hvis man ikke vil) - og gjør den lettere enn en tablet selvfølgelig.

Jeg hadde kjøpt en slik på dagen hvis den var priset til rundt 5000,-

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Jeg er flau! Dette er da ikke noe veldig revolusjonerendes? Kan noen fortelle meg hva det er, isåfall?

5726492[/snapback]

Det kommer vel helt an på hva man har av forventninger. Men vi kan vel slå fast at den ikke gjorde noe for verdensfreden eller var en kur mot AIDS.

Personlig har jeg ventet på en 'forvokst' PDA med mulighet for å kjøre 'ekte' windows-applikasjoner (og med større skjermoppløsning - surfing på PDA er jo en lidelse) i årevis. Denne fyller det behovet; bedre enn PDA men mindre og lettere enn en bærbar PC.

Liker'n jeg :)

Lenke til kommentar

Men den veier jo et helt kilo og kommer til å koste mer enn det smaker. Og hele tiden kommer man til å irritere seg på at den ikke har et fastmontert tastatur slik at man kan droppe den "ekte" laptopen. Det og problemet med å hele tiden synkronisere dokumenter på den og laptopen.

Nei, tablet (laptop convertible) er tingen. Py den eneste som er noe bra er ultraportabelen Thinkpad X41 som koster 5xOrigami..:|

Lenke til kommentar
Men den veier jo et helt kilo og kommer til å koste mer enn det smaker. Og hele tiden kommer man til å irritere seg på at den ikke har et fastmontert tastatur slik at man kan droppe den "ekte" laptopen. Det og problemet med å hele tiden synkronisere dokumenter på den og laptopen.

Nei, tablet (laptop convertible) er tingen. Py den eneste som er noe bra er ultraportabelen Thinkpad X41 som koster 5xOrigami..:|

5727409[/snapback]

Denne kan da være grei flere steder. Og til informasjon er det flere typer som kommer ut enn det vist akkurat nå. Vista vil vel føre til at det tar mer av med forskjellige typer. Noen er med dreibart tastatur på nedre delen. Tenk på en telefon lignende SE S700 hvor man svirrer rundt for å vise tastene, bare denne prototypen snurret bare 90 grader, og fullt qwerty tastatur vises.

Tenker man for bedrifter er det flere som kan ha bruk for dette. Helsebransjen, bygg og anleggsbransjen, lager etc. En doktor kan hente all informasjon om pasienten på et øyeblikk, legge til informasjon mens han snakker med pasienten som da automatisk blir oppdatert i systemet. I USA bruker man allerede tablets for dette, men denne er mer praktisk da den er såpass liten.

Dette er et produkt som legger seg et sted hvor det så langt ikke er noe. De fyller et tomt rom. Jeg ser ikke vitsen i å klage på å få flere valgmuligheter. Trenger man den ikke er det bare ikke å kjøpe den. Selv kommer jeg ikke til å tenkte på den før Vista er ute.

-Heiper-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...