emacoolit Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Designen av en slik sak er ikke ferdig før masseproduksjonen starter. Dersom den har 640x480 oppløsning, trykkfølsom skjerm, og DVD-spiller, så kommer den til å erstatte på spillenheter, portable DVD-spillere, PDA´er og bærbare PC´er. Jeg kunne tenke meg en slik i så fall, og da er den verdt $500. Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 I second that emacoolit! Litt størrelse på disken, god wifi-dekning, fantastisk batterilevetid og god respons, så er jeg solgt =) Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 er det bare jeg eller minner den stort om nokia 770? og når det gjelder suksessen av tablet så tror jeg det vel så mye har med prisen å gjøre som noe annet. hadde dem vårt priset omtrent det samme som en laptop så hadde flere kastet seg over den. men siden den er prisen omtrent 50% mer den en high-end laptop så ender den opp som spesialisert verktøy. at MS brukte år og dag på å få ut en norsk variant av oset hjalp heller ikke salget her i landet. nåja, kansje vista vil hjelpe på der, siden både HTPC og tablet vil være del av standardpakka fra da av (eller så kan en alltids bare gå linux)... hmm, var vel kansje noen klager på skjermkvalitet også, siden standard tablet config var å bruke en elektromagnetisk sensor heller en touch-skjerm. altså måtte en spenne ett lite nett over skjermen, slik at det ble omtrent som å se gjennom myggnetting... Lenke til kommentar
Albino Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Dersom den har 640x480 oppløsning, trykkfølsom skjerm, og DVD-spiller, så kommer den til å erstatte på spillenheter, portable DVD-spillere, PDA´er og bærbare PC´er. Er det DVD-spiller på den da? Edit: Stilte spørsmål og siterte uten å lese nøye gjennom hva jeg siterte... Endret 28. februar 2006 av Albino Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 på en såpass stor enhet burde man kunne ha et utvipp lokk på baksiden med dvd spiller. Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Det beste hadde jo vært en DVD-sprekk på siden a la bilstereo eller noe da for å minimere bevegelige deler. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Jepps jeg tenkte på en slot-in rett før jeg leste din . En laptop slot-in burde de klare å plassere på den Hvor stor HDD er det snakk om? Slik at det kanskje kunne vært en brenner enhet for enkel backup etc. Endret 28. februar 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 hvis det er en litn Xbox, vil den jo knuse alt av handholdte konsoller på markedet idag.. håper den kommer! tenk hvor mye kraftigere å pratkisk den vil være i forhold til Ipod og PSP.. 5677054[/snapback] Visst det er en liten Xbox, så kommer den sikkert til å knuse alt annet av håndholdte i ytelse, men visst den ikke selger så har ytelsen ingenting å si. Ytelse går ut over prisen, men nå har vi sett flere bruksområder på denne nye dingsen. Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Det er godt mulig det bare er jeg som glemte å ta pillene mine i morges, men med en gang jeg så den promo'en, så tenkte jeg på de filmene der vi blir alt for avhengi at teknologi, og så kommer Skynet og rævkjører hele greien, og så blir robotene sinte, og så dør alle sammen. Men den så jo litt tøff ut da. Hadde sikkert vært gøy å ha en sånn en. Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 vel, 500 dollar er ikke mye for en slik spiller.. altså nesten 3500,- + noe moms.. men det er nok vedt hver krone spør du meg.. det er jo ingenting på markedet som kan konkurere med noe slikt engang.. det er jo trossalt en Xbox\DVD-spiller\GPS\lomme-pc\ og amsse anna!! til 3500,-!! hva kan vel egentli konkurere med denne? bortesett fra en laptop.. Lenke til kommentar
Albino Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 det er jo trossalt en Xbox\DVD-spiller\GPS\lomme-pc\ og amsse anna!! til 3500,-!! Sikker på det? Tror jeg venter til de endelige spesifikasjonene kommer, jeg. Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 er det bare jeg eller minner den stort om nokia 770? og når det gjelder suksessen av tablet så tror jeg det vel så mye har med prisen å gjøre som noe annet. hadde dem vårt priset omtrent det samme som en laptop så hadde flere kastet seg over den. men siden den er prisen omtrent 50% mer den en high-end laptop så ender den opp som spesialisert verktøy. at MS brukte år og dag på å få ut en norsk variant av oset hjalp heller ikke salget her i landet. nåja, kansje vista vil hjelpe på der, siden både HTPC og tablet vil være del av standardpakka fra da av (eller så kan en alltids bare gå linux)... hmm, var vel kansje noen klager på skjermkvalitet også, siden standard tablet config var å bruke en elektromagnetisk sensor heller en touch-skjerm. altså måtte en spenne ett lite nett over skjermen, slik at det ble omtrent som å se gjennom myggnetting... 5677825[/snapback] Det er tydlig at du ALDRI har vært i nærheten av en Tablet. Man får tablets idag til under 10.000 kr nye. Norge har ikke alle de samme merkene som man har i USA, så vi mangler selvsagt noen modeller, særlig under "Slate" typen (de uten tastatur). Men det siste med skjermkvalitet at det er som å ha myggnetting over? 95% av tabletene har Wacom tablet brett. Jeg vet ikke om du har hørt om de, men det er så si bare Wacom brett artister bruker når man tegner, og det ligger så absolutt ikke som en myggnetting over skjermen. Den ligger BAK skjermen, så man kan ha så fine skjermbilder som man vil. Det er skjermer som er "View Anywhere" (sees like fint i sol som inne) med 175% synsvinkel som er krystallklare. Jeg er derimot enig i at Vista kan være springbrettet til å få flere til å hoppe på Tablet bølgen av de store merkene. Da slipper de ekstra kostnaden ved spesial tilpasset OS som koster mer enn den vanlige. Over til Origami. Virker Ink som de har de i Tablet OS tror jeg de fleste vil bli imponert. Den er virkelig stødig og kjenner igjen skriften min på 99% av ordene jeg skriver inn hvis jeg vil overføre det til ren tekst (som man sjelden får bruk for). Den er kanskje litt for stor til å ha med seg hvor enn man går. Jeg hadde ikke gått overalt med den der, veier vel litt i underkant av 1kg. Personlig tror jeg ikke jeg hadde fått mye bruk for en sånn, men kan se nytteverdien i den for noen. Og kjører MS en gigant kampanje så skal man ikke se bort fra at den selger en god del. Tror nok ikke den kommer til Norge med det første, blir vel ren USA lansering først kjenner jeg MS rett, men vi kan jo krysse fingrene. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 er det bare jeg eller minner den stort om nokia 770? og når det gjelder suksessen av tablet så tror jeg det vel så mye har med prisen å gjøre som noe annet. hadde dem vårt priset omtrent det samme som en laptop så hadde flere kastet seg over den. men siden den er prisen omtrent 50% mer den en high-end laptop så ender den opp som spesialisert verktøy. at MS brukte år og dag på å få ut en norsk variant av oset hjalp heller ikke salget her i landet. nåja, kansje vista vil hjelpe på der, siden både HTPC og tablet vil være del av standardpakka fra da av (eller så kan en alltids bare gå linux)... hmm, var vel kansje noen klager på skjermkvalitet også, siden standard tablet config var å bruke en elektromagnetisk sensor heller en touch-skjerm. altså måtte en spenne ett lite nett over skjermen, slik at det ble omtrent som å se gjennom myggnetting... 5677825[/snapback] Det er tydlig at du ALDRI har vært i nærheten av en Tablet. Man får tablets idag til under 10.000 kr nye. Norge har ikke alle de samme merkene som man har i USA, så vi mangler selvsagt noen modeller, særlig under "Slate" typen (de uten tastatur). Men det siste med skjermkvalitet at det er som å ha myggnetting over? 95% av tabletene har Wacom tablet brett. Jeg vet ikke om du har hørt om de, men det er så si bare Wacom brett artister bruker når man tegner, og det ligger så absolutt ikke som en myggnetting over skjermen. Den ligger BAK skjermen, så man kan ha så fine skjermbilder som man vil. Det er skjermer som er "View Anywhere" (sees like fint i sol som inne) med 175% synsvinkel som er krystallklare. Jeg er derimot enig i at Vista kan være springbrettet til å få flere til å hoppe på Tablet bølgen av de store merkene. Da slipper de ekstra kostnaden ved spesial tilpasset OS som koster mer enn den vanlige. 5680717[/snapback] nå gikk kommentaren min ut fra hva en får tak i her i landet, og det gjetter jeg meg til at AMD-king også gjorde. hjelper fint lite om en får supertablets til under 10000 i utlandet om dem ikke er å oppdrive på det norske markedet. og jeg tør banne på at komboen wacom skjerm (jepp jeg vet hva wacom lager for noe, og jeg har hørt om enkelte tablets som har dem. men som sagt, ingen på det norske markedet iirc) og pris på under 10000 ikke er å få til, rett og slett pga merkevareprisen på wacom hardware. men nei, jeg har ikke vært innom en tablet, selv om jeg har en på ønskelista (en acer, som garantert er tatt ut av produksjon allerede). hvorfor akkurat den? likte løsningen på hvordan den var leddet for overgang mellom laptop og tablet modus. men nå var kommentaren min angående skjermkvalitet basert på tester jeg har lest (blant annet her på hardware.no) hvor det gang på gang blir påpekt dårlige skjermer pga måten tablet-pcene fungerer... hadde vært veldig hyggelig å finne en tablet med mulighet for eksternt tastatur (ikke nødvendigvis transformerbar mellom tablet og laptop) for rundt 5000 (som er prisen whitebox skal ha for sine billigste laptoper for tiden om jeg leser siden rett). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Denne saken her hadde jo eksternt tastatur. Via en slags skinnperm/bok man hadde hele saken i. Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg kjenner meg heller ikke igjen i forklaringene av hvor elendig tablet-skjermer er. Det er da bare vanlige berøringssensitive skjermer, noe vi har hatt i mange år uten at kvaliteten har blitt helt på tryne. De med film utenpå får noe redusert fargerom, men dette er ting kun grafikere bryr seg om. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 eller kansje spill junkier... Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 det er jo trossalt en Xbox\DVD-spiller\GPS\lomme-pc\ og amsse anna!! til 3500,-!! Sikker på det? Tror jeg venter til de endelige spesifikasjonene kommer, jeg. 5680065[/snapback] vel ifølge filmen man får oppgitt ser det vel slik ut.. antar det er en ganske kraftig liten sak.. og siden det Micrsosoft og sony har konkurert om spillemaskiner siden XboX sine første dager.. tror jeg nok den vil være no alà en liten Xbox.. siden man kan se at han spiller spill på den.. når det kommer til DVD spiller er jeg litt usikker.. kanskje egen format plater, slik som PSP med UDM.. når det ommer til GPS og lomme PC så ser du det i filmen.. de har som sagt ikke lov til å vise slikt hvis det ikke var sant.. Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 nå gikk kommentaren min ut fra hva en får tak i her i landet, og det gjetter jeg meg til at AMD-king også gjorde. hjelper fint lite om en får supertablets til under 10000 i utlandet om dem ikke er å oppdrive på det norske markedet. og jeg tør banne på at komboen wacom skjerm (jepp jeg vet hva wacom lager for noe, og jeg har hørt om enkelte tablets som har dem. men som sagt, ingen på det norske markedet iirc) og pris på under 10000 ikke er å få til, rett og slett pga merkevareprisen på wacom hardware. men nei, jeg har ikke vært innom en tablet, selv om jeg har en på ønskelista (en acer, som garantert er tatt ut av produksjon allerede). hvorfor akkurat den? likte løsningen på hvordan den var leddet for overgang mellom laptop og tablet modus. men nå var kommentaren min angående skjermkvalitet basert på tester jeg har lest (blant annet her på hardware.no) hvor det gang på gang blir påpekt dårlige skjermer pga måten tablet-pcene fungerer... hadde vært veldig hyggelig å finne en tablet med mulighet for eksternt tastatur (ikke nødvendigvis transformerbar mellom tablet og laptop) for rundt 5000 (som er prisen whitebox skal ha for sine billigste laptoper for tiden om jeg leser siden rett). 5680825[/snapback] Jeg kan nevne til deg at den eneste Tableten som ikke har Wacom under skjermen er en som gikk ut av produksjon nå, HP TC1100. Resten av tablet pcene på markedet fungerer med Wacom. Jeg vet ikke helt hvor du får informasjonen din fra, men enten er den veldig gammel (4 år tilbake eller noe sånt) eller regelrett feil. Nå er det en stund siden jeg skjekket priser, men i sommer var det en Acer tablet til 11000 i Norge, og det er ikke superdyrt. Og ja, også denne var med Wacom. Og disse billigpcene i USA som går for ca $1000 dollar er også med wacom, tro det eller ei. Toshiba R15 er å få der for den prisen, og Gateway kjører også med en widescreen modell til 12-1300 dollar. Det reklameres ikke med at det er wacom i de da det er standard idag. Dette er ikke for å angripe deg, men jeg begynner bare å bli lei av folk som disser tablets uten å ha peiling på hvordan de egentlig er. Jeg har brukt de selv siden de kom ut, og da hadde de mange "barnesykdommer". Med Pentium M forsvant mange av disse, og XP Service Pack 2 var enda et stort steg i riktig retning for tablets (masse småfikser og nye muligheter). Det store problemet i starten var prisen, men det kan man ikke bruke mot de lenger. Man har modeller i alle segment som man trenger tablets i. Fra små 8" til 14" monster maskiner, og 14" billigmaskiner. Å gå større enn 14" er upraktisk for en tablet, men det sies at det kan være en 17" widescreen på vei når Vista kommer ut. De vanligste tablets er 12" convertibles (med dreibare skjerm eller noe lignende), og som alle vet er ikke 12" bærbare de billigste man får. Jo mindre de er jo dyrere blir det hvis man skal ha gode spesifikasjoner, sånn er det for alt, tablets eller ikke. Det var bare sånn at 12" var perfekt størrelses messig for denne plattformen, så det tok tid før de gikk i andre størrelser. Nok om det, ikke lenge igjen før Origami blir offentliggjort nå Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Blir spennende dette her ja. har siklet på tabletpc-er lenge, men fant ut at den eneste tablet-pcen som hadde specs jeg likte var Thinkpad X41 Tablet. Eneste "lille" haken er at den koster 28.000 kr, noe som er bare så hinsides, totalt uaktuelt at det ikke er måte på. Men denne kan kanskje bli en interessant mellomløsning. Dumt å ha både denne og vanlig laptop då...(men likevel MYE billigere enn en skikkelig kabriolè). Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Jeg kan nevne til deg at den eneste Tableten som ikke har Wacom under skjermen er en som gikk ut av produksjon nå, HP TC1100. Resten av tablet pcene på markedet fungerer med Wacom. Jeg vet ikke helt hvor du får informasjonen din fra, men enten er den veldig gammel (4 år tilbake eller noe sånt) eller regelrett feil. Nå er det en stund siden jeg skjekket priser, men i sommer var det en Acer tablet til 11000 i Norge, og det er ikke superdyrt. Og ja, også denne var med Wacom. Og disse billigpcene i USA som går for ca $1000 dollar er også med wacom, tro det eller ei. Toshiba R15 er å få der for den prisen, og Gateway kjører også med en widescreen modell til 12-1300 dollar. Det reklameres ikke med at det er wacom i de da det er standard idag. Dette er ikke for å angripe deg, men jeg begynner bare å bli lei av folk som disser tablets uten å ha peiling på hvordan de egentlig er. Jeg har brukt de selv siden de kom ut, og da hadde de mange "barnesykdommer". Med Pentium M forsvant mange av disse, og XP Service Pack 2 var enda et stort steg i riktig retning for tablets (masse småfikser og nye muligheter). Det store problemet i starten var prisen, men det kan man ikke bruke mot de lenger. Man har modeller i alle segment som man trenger tablets i. Fra små 8" til 14" monster maskiner, og 14" billigmaskiner. Å gå større enn 14" er upraktisk for en tablet, men det sies at det kan være en 17" widescreen på vei når Vista kommer ut. De vanligste tablets er 12" convertibles (med dreibare skjerm eller noe lignende), og som alle vet er ikke 12" bærbare de billigste man får. Jo mindre de er jo dyrere blir det hvis man skal ha gode spesifikasjoner, sånn er det for alt, tablets eller ikke. Det var bare sånn at 12" var perfekt størrelses messig for denne plattformen, så det tok tid før de gikk i andre størrelser. Nok om det, ikke lenge igjen før Origami blir offentliggjort nå 5685119[/snapback] hmm, er nok gammel info ja. kansje fordi jeg omtrent ikke har gått meg på en tablet-test på noen år. ei heller finner jeg noen tablets på prisguiden.no (selv om dem har egen kategori, dem eneste der er listet uten pris), dinpris.no eller kelkoo.no (de to sistnevnte har vist ikke egen kategori for slikt så det kan være ting forsvinner i mengden. så selv om det er å få, og da med wacom skjerm (noe som høres helst genialt ut i en maskin til 1000$ eller mindre), så bør dem jaggu meg gjøre noe med synligheten! kunne virkelig tenkt meg en transportabel skjerm med trådløst nettverk slik at jeg kunne lese pdfer og nettsdien i godstolen heller den å sitte foran pcen. nåja, kansje jeg går for en nokia 770, eller origami om den holder hva den "lover"... Endret 1. mars 2006 av hobgoblin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå