Gå til innhold

Skal nå ha bærbar ja, men hva?

Goldyfisk

Anbefalte innlegg

Ringte inn til amentio for å få litt tips og hint til hvilken bærbare jeg skulle velge meg ut. Hadde da sett litt på ACER AS 5003. HAr tenkt å bruke den til film surfing som alle andre, men kan godt tenke meg å bruke den en del til litt spilling også, så jeg ba om råd til beste "spillmaskin" til under 10.000,-. Han jeg snakka med mente da at pga skjermkortet ikke var spesielt imponerende på Acer'n, så han ville heller anbefale meg HP Pavilion dv5095EA. Noen som har noe særlig kjennskap til disse og hvem jeg burde gå for? EVT andre pc'r til under 10.000 som er å foretrekke fremfor begge to?

Takker for all hjelp!

Endret av Gulllfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bedre skjermkort på HP maskinen, men det er ikke noe å hoppe i været for det heller...

Skal du spille så bør du minimum ha ATI 9700, men jeg anbefaler deg en maskin med ATI X700 eller Nvidia 6600.

http://www.psdata.no/ps.asp?it=113104&mlevel= Denne har ATI 9700

http://www.psdata.no/ps.asp?it=112320&mlevel= Denne har Nvidia 6600

http://www.psdata.no/ps.asp?it=112321&mlevel= Samme som ovenfor men raskere prosessor, og større harddisk.

Skal du ha en grei maskin, og du spiller litt hadde jeg gått for første alternativ.

Spiller du mye bør du gå for maskin 2 eller 3 men det er selvsagt mange maskiner der ute som kan være aktuelle for deg.

Ta en till på Dell sine produker også på www.dell.no Dell 6000 serien kan være noe for deg kanskje..

Lykke til!!

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Nei, regner ikke med at de er syke spillmaskiner, men kunne vært ok å kunne spille litt på de bare. Men har i utgangspunktet bestemt meg for AMD64bit prosessor. Stort sett de jeg kjenner har anbefalt at det er tingen å gå for om jeg skal kjøpe meg bærbar nå, også har jeg gode erfaringer med AMD fra før(riktignok stasjon'r PC'r, dette blir min første bærbare), og kunne tenkt meg å ha AMD nå også

Lenke til kommentar
Nei, regner ikke med at de er syke spillmaskiner, men kunne vært ok å kunne spille litt på de bare. Men har i utgangspunktet bestemt meg for AMD64bit prosessor. Stort sett de jeg kjenner har anbefalt at det er tingen å gå for om jeg skal kjøpe meg bærbar nå, også har jeg gode erfaringer med AMD fra før(riktignok stasjon'r PC'r, dette blir min første bærbare), og kunne tenkt meg å ha AMD nå også

5673526[/snapback]

I "bærbarverdenen" er vel Intel stort sett ansett for å være et lite hestehode foran AMD, i alle fall når en tar med varmeutvikling/strømforbruk. Men AMD-prosessorene er også meget bra. Mitt ankepunkt mot å gå for AMD Turion er rett og slett utvalget. Det er veldig mye mindre å velge i, og siden det er så mye annet enn prosessor som er viktig i en bærbar, så synes jeg det er litt uhensiktsmessig å binde seg til det ene eller andre.

Olav

Lenke til kommentar

Hmm jeg er ening med olav1974 her at Intel ligger et hestehode forand når det gjelder prosessorer til bærbare, og jeg tror du blir mer fornøyd med en Pentium M kontra Amd sin Turion.

Jeg setter i hvertfall pris på en bærbar maskin som ikke blir varm og støyende... og der er Pentium M prosessoren helt klart førstevalget spør du meg.

Virker for meg at 1557 maskinen kan være noe for deg, og du kan jo kikke litt i tråden for den maskinen her på forumet "det står masse" og det meste er veldig positivt.

Lykke til!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...