Gå til innhold

Hvor skal jeg plugge den komponente kabelen ?

gamerman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare å koble etter fargen ja.

Husk at inngangene til høyre på bildet går på lyd, mens de til venstre til bilde (slik at du setter de røde på rett sted ;))

5673449[/snapback]

Hva står det evt på hver enkel av de to røde som indikerer bildet og lyd ? Slik at jeg ser det :p , er de ikke bare helt like a ?

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Den røde kontakten til høyere i bildet står det en R over og det indikerer at den kontaken er for lyd høyre høyttaler. Og den hvite kontakten over har en L over seg som betyr at den er til venstre høyttaler.

5673839[/snapback]

Left og right speaker ja :) , men de to røde kontaktene er det vel ikke noe forskjell på ? eller er det ? Isåfall står det på kontaktene ?

Fordi hvis jeg skal plugge etter farge så må jo begge de to røde kontakene være like ?

Lenke til kommentar

Om du ser på bildet du postet, så står det "Y, Pb, Pr". Disse tre er "Fargene" som sendes til TV'n.

Uten at jeg helt vet hva de står for, så ser du at "Pb = blå (P blue?), Pr = rød (P red?), og da har du bare en igjen, Y (Ynskjegrønn?:p), som er til den grønne kabelen. L og R er kun lyd. Den røde nede til høyre er altså Lyd Høyre.

Kjører selv komponent fra DVD-opptaker til HDTV'n min, og det funker kjempebra.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Om du ser på bildet du postet, så står det "Y, Pb, Pr". Disse tre er "Fargene" som sendes til TV'n.

Uten at jeg helt vet hva de står for, så ser du at "Pb = blå (P blue?), Pr = rød (P red?), og da har du bare en igjen, Y (Ynskjegrønn?:p), som er til den grønne kabelen. L og R er kun lyd. Den røde nede til høyre er altså Lyd Høyre.

Kjører selv komponent fra DVD-opptaker til HDTV'n min, og det funker kjempebra.

5674135[/snapback]

Ser at Pr er rød og R er rød , men det betyr at det da skal stå Pr på den ene røde kabelen ?

Skjønner at jeg skal koble etter fargene det er ikke noe stress , men det finnes 2 røde kontakter inn og 2 røde kontakter , derfor så må de to være forskjellige ?

Lenke til kommentar
Herregud, koble til den grønne og blåe og en av de røde til den grønne, blåe og røde pluggen på TVen. Slå på din PS2, slå på TVen, og se om det blir bilde. Hvis ja, du har koblet rett. Hvis nei, dra ut den røde og koble til den andre røde.

TVen eksploderer ikke om du sender et lydsignal som bilde.

5674577[/snapback]

Skrivefeil av meg , sorry. Jeg har ikke fått kabelen ennå , jeg bare spurte på forhånd.

Beklager :p

Jeg har et spørsmål til , hvorfor er det slik at jeg ikke kan stille på ps2 display inn i system configuration ? Jeg kan stille på det i noen spill hvis det skulle være skeivt bildet , men problemet nå er at f.eks hvis jeg går in på Browser på ps2`en så ser jeg at det er slik at skjermen er dratt ut på venstre side men jeg mangler ca 2-3 cm til på høre side for at alt skulle være symetrisk .

Altså det står en svart linje 3 cm ut på høyre side mens ingen på venste :ohmy:

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...