gamerman Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hei Jeg har fått meg en slik kabel : Ps2 komponent kabel Slik ser min komponente inngang ut på tv`en min , men den har ikke Y/CB/CR som det står på min ps2 system configuration. Personen som solgte denne tven sa at det var komponent inngang til dvd , xbox , ps2 eller hva du måtte ønske. Så skal jeg bare koble etter farger da ? : Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Bare å koble etter fargen ja. Husk at inngangene til høyre på bildet går på lyd, mens de til venstre til bilde (slik at du setter de røde på rett sted ) Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Bare å koble etter fargen ja. Husk at inngangene til høyre på bildet går på lyd, mens de til venstre til bilde (slik at du setter de røde på rett sted ) 5673449[/snapback] Hva står det evt på hver enkel av de to røde som indikerer bildet og lyd ? Slik at jeg ser det , er de ikke bare helt like a ? Endret 27. februar 2006 av gamerman Lenke til kommentar
Mr. Bridger Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Den røde kontakten til høyere i bildet står det en R over og det indikerer at den kontaken er for lyd høyre høyttaler. Og den hvite kontakten over har en L over seg som betyr at den er til venstre høyttaler. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Den røde kontakten til høyere i bildet står det en R over og det indikerer at den kontaken er for lyd høyre høyttaler. Og den hvite kontakten over har en L over seg som betyr at den er til venstre høyttaler. 5673839[/snapback] Left og right speaker ja , men de to røde kontaktene er det vel ikke noe forskjell på ? eller er det ? Isåfall står det på kontaktene ? Fordi hvis jeg skal plugge etter farge så må jo begge de to røde kontakene være like ? Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Har du MS component kabel ? Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Om du ser på bildet du postet, så står det "Y, Pb, Pr". Disse tre er "Fargene" som sendes til TV'n. Uten at jeg helt vet hva de står for, så ser du at "Pb = blå (P blue?), Pr = rød (P red?), og da har du bare en igjen, Y (Ynskjegrønn?), som er til den grønne kabelen. L og R er kun lyd. Den røde nede til høyre er altså Lyd Høyre. Kjører selv komponent fra DVD-opptaker til HDTV'n min, og det funker kjempebra. Endret 27. februar 2006 av KriFos Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Om du ser på bildet du postet, så står det "Y, Pb, Pr". Disse tre er "Fargene" som sendes til TV'n. Uten at jeg helt vet hva de står for, så ser du at "Pb = blå (P blue?), Pr = rød (P red?), og da har du bare en igjen, Y (Ynskjegrønn?), som er til den grønne kabelen. L og R er kun lyd. Den røde nede til høyre er altså Lyd Høyre. Kjører selv komponent fra DVD-opptaker til HDTV'n min, og det funker kjempebra. 5674135[/snapback] Ser at Pr er rød og R er rød , men det betyr at det da skal stå Pr på den ene røde kabelen ? Skjønner at jeg skal koble etter fargene det er ikke noe stress , men det finnes 2 røde kontakter inn og 2 røde kontakter , derfor så må de to være forskjellige ? Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 MS komponent kabelen har tre kabler som er festet sammen (YPbPr) og to andre kabler som også er festet sammen (L og R) Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Regner med at den røde som hører til lyden er festet sammen med den hvite. På min kabel (fulgte med 360en) er de tre bildekablene festet i en egen gruppe, mens lydkablene for seg. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Regner med at den røde som hører til lyden er festet sammen med den hvite. På min kabel (fulgte med 360en) er de tre bildekablene festet i en egen gruppe, mens lydkablene for seg. 5674277[/snapback] Slik ser den kabelen ut , ser ikke ut som det Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Herregud, koble til den grønne og blåe og en av de røde til den grønne, blåe og røde pluggen på TVen. Slå på din PS2, slå på TVen, og se om det blir bilde. Hvis ja, du har koblet rett. Hvis nei, dra ut den røde og koble til den andre røde. TVen eksploderer ikke om du sender et lydsignal som bilde. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Herregud, koble til den grønne og blåe og en av de røde til den grønne, blåe og røde pluggen på TVen. Slå på din PS2, slå på TVen, og se om det blir bilde. Hvis ja, du har koblet rett. Hvis nei, dra ut den røde og koble til den andre røde. TVen eksploderer ikke om du sender et lydsignal som bilde. 5674577[/snapback] Skrivefeil av meg , sorry. Jeg har ikke fått kabelen ennå , jeg bare spurte på forhånd. Beklager Jeg har et spørsmål til , hvorfor er det slik at jeg ikke kan stille på ps2 display inn i system configuration ? Jeg kan stille på det i noen spill hvis det skulle være skeivt bildet , men problemet nå er at f.eks hvis jeg går in på Browser på ps2`en så ser jeg at det er slik at skjermen er dratt ut på venstre side men jeg mangler ca 2-3 cm til på høre side for at alt skulle være symetrisk . Altså det står en svart linje 3 cm ut på høyre side mens ingen på venste Endret 27. februar 2006 av gamerman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå