DonRichardo Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hei! Har en VW Scirocco GTII jeg har problemer med.. Etter knaking og risting foran og råd fra noen her inne byttet jeg drivknute på bilen min for litt siden. Knakingen ble borte den, men risting og andre diverse irritasjonsmomenter er der fortsatt.. Dette er problemene: - Usedvanlig(!) tung på rattet - Rister i rattet, uansett fart - Det drar i rattet når jeg svinger (mot "rett frem"), må virkelig bruke krefter for å holde rattet støtt gjennom svingen (blir nesten støl etter en rundkjøring) - Rattet flytter seg noen grader til høyre når jeg trykker ned gasspedalen under fart og bilen drar noe mot venstre samtidig Hva kan dette være? Jeg kan ikke finne noen synlige feil, men noe er det jo helt tydelig Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 1: Lite væske på servopompe eller gåen servo? 2: Avbalangseringslodd på hjul feil/borte? De to jeg kan nevne noe på... Denne bilen er vel ikke tilfeldigvis grønn og går i Skien? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Kjempedårlige vinterdekk som sporer usansynlig masse? Lenke til kommentar
jepp300 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Kan være spissing som ikke er rett stilt eller noe med bremser men Jeg gjetter bare Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Totalt utslitte foringer og oppheng? Lenke til kommentar
DonRichardo Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Det er ikke servopumpa, det er helt sikkert, da jeg ikke har servo :!: Men hvis noen har kjørt en servo-bil med ødelagt servo kjennes det omtrent sånn ut.. Bilen er sølvfarget og går i Sandefjord Dårlige vinterdekk har jeg, men jeg tror nok det skal litt mer til for å få disse symptomene Jeg har sjekket foringer osv, men det virker ikke som det er det heller.. Lenke til kommentar
d4d Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Dette har vel ikke skjedd over natta ? Høres ut som mange feil på en gang. Du får spørre den du lånte bort bilen til sist om han tilfeldigvis kjørte ut på jordet i en sving i 130. Det gjorde jeg en gang og symtomene er akkurat som du beskriver dem. Mest sannsynlig så har vel disse problemene kommet litt etterhvert. Tror det blir billigere for deg å sette den på verksted og få en faglig vurdering enn å bytte deler til problemet er løst. Lenke til kommentar
d4d Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Du kan jo prøve å te en lang 2t om 4 og legge ved siden av bilen. Plasser den inntil forhjulet og vri rattet til forhjulet og bakhjulet på samme side er på linje. Så sjekker du den andre siden. Hvis disse ikke er i linje så trenger du bare en 4 hjul/forstilllingskontroll. Kanskje det bare er innstillinger på endeleddet som skal til. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Du kan jo prøve å te en lang 2t om 4 og legge ved siden av bilen. Plasser den inntil forhjulet og vri rattet til forhjulet og bakhjulet på samme side er på linje. Så sjekker du den andre siden. Hvis disse ikke er i linje så trenger du bare en 4 hjul/forstilllingskontroll. Kanskje det bare er innstillinger på endeleddet som skal til. 5675240[/snapback] Bare til info så gjelder ikke dette som en regel så ikke skrem for mange som finner ut at det ikke stemmer.Veldig stor sjangs for at det ikke stemmer på din egen bil heller. Lenke til kommentar
DonRichardo Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Dette har vel ikke skjedd over natta ? Høres ut som mange feil på en gang. Du får spørre den du lånte bort bilen til sist om han tilfeldigvis kjørte ut på jordet i en sving i 130. Det gjorde jeg en gang og symtomene er akkurat som du beskriver dem. Mest sannsynlig så har vel disse problemene kommet litt etterhvert. Tror det blir billigere for deg å sette den på verksted og få en faglig vurdering enn å bytte deler til problemet er løst. 5675172[/snapback] Ikke over natta nei, men midt på dagen i 80 km/t begynte det hele. Det kom ganske så samtidig med at drivknuta tok kvelden, men det hjalp jo ikke så mye å bytte den annet enn at jeg slapp den irriterende knakinga (som hadde blitt mye værre noen dager før dette) ved svinging. Den faglige vurderingen var at verkstedet må prøve litt av hvert og se, og dette hørtes såpass dyrt ut at jeg heller vil etterforske litt først. Skal hvertfall prøve rådet til d4d Lenke til kommentar
d4d Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Du kan også måle avstanden fra hvert av forhjulene , bakover til skjermen og forover. Kan være at det ene hjulet står foran det andre. Lenke til kommentar
d4d Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Kanskje det kan være slakk i endeleddet? da vil jo hjulet dra seg litt ut til siden når du kjører, dette kan være nok til at den blir tung på rattet og egentlig litt vinglete i hjulspor. Om du har brede lavprofildekk så forsterkes hele opplevelsen også. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Sjekk opplagringa til Fjærene du. Om lagrene er røket vil du få TUNG styring og lite til ingen selvopreting av rattet. Lenke til kommentar
d4d Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Dette har vel ikke skjedd over natta ? Høres ut Den faglige vurderingen var at verkstedet må prøve litt av hvert og se, og dette hørtes såpass dyrt ut at jeg heller vil etterforske litt først. Skal hvertfall prøve rådet til d4d 5675575[/snapback] Hmm. Egentlig så hadde jeg vært litt skuffet over det verkstedet var jeg deg. Hvis du setter den på NAF så forteller de deg til punkt og prikke hva som er galt, der er det ikke snakk om å prøve litt av hvert og se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå