Gå til innhold

XP SP1: Noen positive/negative erfaringer?

tunefish

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-20 16:05, skrev aG_:

XP funket fett før og etter sp1 hos meg. Med SP1 kan man fjerne så og si alle windows-programmer man vil. Dessuten tetter den sikkerhetshull og andre bugs.

Du mener vel heller at den tetter noen sikkerhetshull og åpner for andre ? :smile: ...

Har man ikke problemer med WinXP fra før, så trenger man heller ikke legge inn SP1 ... Finnes andre ting man kan gjøre for å sikre PC'n enn å bruke M$ programmer ...

Lenke til kommentar

Den kan da vel ikke tette så mange flere sikkerhetshull enn updatene på windows update legger ut?? Eller har de tenkt å droppe å slippe sikkerhetsoppdateringer på Windows Update for de som ikke har SP1 kanskje? neppe.

Tar ikke så lang tid å laste ned dem som å laste ned en 150Mb CD med updaten på liksom. Klarer meg helt ypperlig med MS sine programmer jeg. IE funker som den skal, Outlook gjør det den skal, eneste jeg driter i å bruke er Explorer. Der er Windows Commander 2000% bedre på filbehandling. 2 parallelle vinduer, keyboard shortcuts til ALT.

Eksempel. Kopiere ei fil fra en disk til en anna.

I explorer: åpne dir. merke fil. ctrl+c. Åpne det andre dirret. ctrl+v.

WinCmd: ha det ene dir'et på ene sida, andre dir'et

på andre sida. Trykke F5. Done.

Lenke til kommentar
Quote:

Bisarre skrev (2002-09-20 19:49):

Til Bitex... Det er faktisk endel fikser i SP1, som ikke legges ut separat på windows update.

Stemmer det, Om eg ikke husker feil så leste eg og det på en eller annen side. Men det er bare å ta en tur innom microsoft sine sider, Finner nok den informasjonen der om du gidder å lete litt. :grin:
Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-20 16:37, skrev Bitex:

Eksempel. Kopiere ei fil fra en disk til en anna.

I explorer: åpne dir. merke fil. ctrl+c. Åpne det andre dirret. ctrl+v.

WinCmd: ha det ene dir'et på ene sida, andre dir'et

på andre sida. Trykke F5. Done.

Dette er vel standard måten å gjøre det på i explorer , men trykker man på "folders", på knapperaden, og bruker katalogtreet til å navigere/kopiere/flytte så går det mye raskere.

Et lite problem er vel hvis man skal kopiere/flytte noe til en katolog som man ikke ser i katalogtreet (pga mange underkataloger), men vanligvis går det fint med drag and drop.

Lenke til kommentar

rett under Windows Update så har man en ny funksjon.

Set program Accses and defaults..

Chooses default programs for certain activities, such as Web browsing or sending e-mail, and specifies which programs are accessible from the Start menu, desktop, and other locations.

Lenke til kommentar

WinXP SP1 inneholder alle feilrettelser som ble lagt inn på Windows Update til release-dato.

SP1 gir sjansen til å fjerne snarveier/tilgang til microsoft programmer, og la andre ta over som default. (Finnes på legg til/fjern programmer)

SP1 skal vel også inneholde støtte for bl.a. Bluetooth også videre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...