Blank_File Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hei Vi skal arrangere ett lite mini LAN til helgen og har fått låne internett linja til kommunen. Avstanden mellom uttaket og til der som vi skal sitte er dessverre svært lang, så vi trenger en repeater. Finnes det en nettverksnode med dette som eneste oppgave? Veit at vi bare kan bruke en vanlig svitsj, men trenger noe som sender kraftig! Er det forskjell på dette eller er det alltid kabelen som bremser? Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Hva er svært langt? 5673327[/snapback] Sant og si er jeg ikke helt sikker, men det er vil tro ca 80-100m. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 100m skulle da ikke være noe problem uten noen repeater. Lenke til kommentar
sunbug Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Med litt flaks klarer du oppunder 200 meter selv om 100m er såkalt maks. Repeater finnes/fantes, men har aldri hørt om at dem sender sterkere en vanlige enheter. Men det finnes sikkert. Det meste er laget. Om 100mbit ikke er noe must kan du jo bruke media convertere og kjøre sdsl/vdsl teknologi. Får begge deler fra allied telesyn i allefall. vdsl'n klarer 11mbit FD på 1,3km. Eventuelt bruk fiber. Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Med litt flaks klarer du oppunder 200 meter selv om 100m er såkalt maks. Repeater finnes/fantes, men har aldri hørt om at dem sender sterkere en vanlige enheter. Men det finnes sikkert. Det meste er laget. Om 100mbit ikke er noe must kan du jo bruke media convertere og kjøre sdsl/vdsl teknologi. Får begge deler fra allied telesyn i allefall. vdsl'n klarer 11mbit FD på 1,3km. Eventuelt bruk fiber. 5673581[/snapback] Veit at mange har fått problemer med lengder på 50m, så dette bør være erfart hvis du faktisk mener det. Noe annet enn kabel er utelukket... Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 100m skulle da ikke være noe problem uten noen repeater. 5673538[/snapback] Har du erfart det selv? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 100m skulle da ikke være noe problem uten noen repeater. 5673538[/snapback] Har du erfart det selv? 5673766[/snapback] Så lenge kabelen er terminert riktig har JEG aldri hatt problemer med avstander opp i mot 100m. Husk å kjøp kabel som er merket cat5e eller høyere, så kommer du ikke til å ha noe som helst problem med den avstanden. Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 100m skulle da ikke være noe problem uten noen repeater. 5673538[/snapback] Har du erfart det selv? 5673766[/snapback] Så lenge kabelen er terminert riktig har JEG aldri hatt problemer med avstander opp i mot 100m. Husk å kjøp kabel som er merket cat5e eller høyere, så kommer du ikke til å ha noe som helst problem med den avstanden. 5673842[/snapback] Er du helt 101% sikker på dette? Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 nå må du huske at ting som kjøleskap, strømførende ledninger og liknende ikke er direkte bra for avstanden... 100meter går fint dersom du føler standardene..(www.google.com) musa Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Hvis jeg nå uansett velger å sette en repeater mellom, bare for helt sikkerhetskyld. Kan jeg ta en hvilken som helst svitsj da? Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 En hvilken som helst switch skal være nok. Den bør da såklart fortrinnsvis plasseres i midten av strekket. Om jeg husker rett så er det ikke styrken på signalene som setter grensen, men timingen på de elektriske signalene som kommer i utakt når lengden er over 100m. Det er samme grunn til at USB kabler ikke kan bli over 8 m uansett styrke i signalet som sendes. Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Takk takk, da prøver jeg det sånn som det. En lang kabel med en svitsj midt på! Takk igjen for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå