Gå til innhold

fil og ftp server

LordArild

Anbefalte innlegg

hei.

skal sette opp en filserver og ftp server til bruk hjemme.

har en amd sempron 2600+ og 512 mb ram får snart 2 250 gb disker som det skal lagres filer på osv.

det står 3 maskiner i nettverket.

det jeg lurer på er: hvilket os burde jeg bruke? 2003 server? vanlig xp med delte mapper og ftpserver? eller burde jeg gå for en linuxvariant?

får de siste delene i morgen, og håper på svar innen den tid på hvordan jeg løser det enklest...

Endret av lordarild
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Jeg synes du bør installere en GNU/Linux distribusjon, kanskje Ubuntu Server, den er lett, og så konfigurere det sånn som du vil ha det. FTP server og windows fildeling (samba) er innebygget.

Lenke til kommentar

tror jeg skal bruke no linux løsning. Denne må kunne styres 100% remote. kan ubuntu det? hva med f.eks clarkconnect? er den no tess til mitt bruk? evnt. alternativer. men hvis jeg må bruke kommandolinje er det HELT uaktuelt å leke med... takker for svar så langt. har ikke bestemt meg ennå, da RAM og HDD'er ikke er i hus før i morgen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
tror jeg skal bruke no linux løsning. Denne må kunne styres 100% remote. kan ubuntu det? hva med f.eks clarkconnect? er den no tess til mitt bruk? evnt. alternativer.  men hvis jeg må bruke kommandolinje er det HELT uaktuelt å leke med... takker for svar så langt. har ikke bestemt meg ennå, da RAM og HDD'er ikke er i hus før i morgen..

5675869[/snapback]

Da er ClarkConnect perfekt for deg ;) Ta en titt på den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...