vyrez Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hei. har et problem her. har et hovedkort på en maskin som er litt av eldre modell. hovedkortet er av typen: MSI kt4 Ultra viften den lille som står på hovedkortet(tror det er northbridge det heter) er defekt, den bråker nå inn for jævlig, men lurte på om noen vet hvor jeg kan få tak i en ny? kjøpte en fra komplett " de som lå under chipset knappen " å valgte ei som jeg trodde passet, men det gjorde den ikke, men det er jo ingen specs å matche med. så den jeg kjøpte hadde feil plugg å feil plasserte fester. så om det er noen som har noe idee så setter jeg pris på all respons:) mvh Eirik Haueng Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Kjøp denne passive kjøleren. Den passer på ditt hovedkort,hvis ikke du har en cpu-kjøler som tar alt for stor plass. Endret 27. februar 2006 av Morten K Lenke til kommentar
vyrez Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Hei. strålende:) takk skal du ha, men hvordan vet du at den passer? jeg har ei lita vifta på cpuen. så det går nokk bra vist du vet at avstanden mellom festene stemmer? er det jeg er redd for å brenne meg på igjenn.... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Den passer fordi "festeørene" er justerbare slik at den passer alle hovedkort som har hull rundt chipsettet. Endret 28. februar 2006 av Morten K Lenke til kommentar
vyrez Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 ok, knall så den vil kjøle nokk og? takker meget for svaret Lenke til kommentar
Jail Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Har akkurat samme kjøler til mit abit hovedkort og den kjøler like bra som vifte. Jeg måtte bruke termisk lim for at den skulle sitte pga at ørene gikk i stykker på hovedkortet. Feil produksjon fra abit. Lenke til kommentar
Petter_1989 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Jeg har et A8N og skal montere en ny vifte. Den gamle viften har 2 fjærlignende skruer i to av hjørnene, mens den nye har en teip under. Hvordan får jeg løsnet de to "fjær" skruene slik at den gamle chipset vifta løsner? Og trenger jeg noe termisk lim når det er en super teip under? (svar fort!!, sitter å fikler med det nå) Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) ta ut hk og klem ut klipsa, eller bare klipp de av. teipen burde funke greit den, men for max effekt: bruk vanlig kjølepasta under kjøleren. Endret 28. februar 2006 av Spirre Lenke til kommentar
Petter_1989 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Når jeg prøver å starte pcen nå (har ikke montert den nye vifta) kommer først opp bilde av hk, deretter kommer det opp et svart bilde som det pleier, men i bånn står det: Disk System Fail, Please Insert System Disk And Press Enter. eller noe. hjelp! EDIT: Fant ut at det var en ldening til hardisken som hadde falt ut, men når jeg starter nå, kommer jeg til Windows XP loade greia, når den er er ferdig, blir skjermen svart og går i hvile modus, mens pcen fortsatt jobber. Hva skal jeg gjøre ? Endret 28. februar 2006 av Petter_1989 Lenke til kommentar
vyrez Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Petter_1989, du kan begynne med å lage en ny tråd kanskje? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) ta ut hk og klem ut klipsa, eller bare klipp de av. teipen burde funke greit den, men for max effekt: bruk vanlig kjølepasta under kjøleren. 5677444[/snapback] Man trenger IKKE ta ut HK. Som du sier,så bare klipp av de 2 platpinnene med en avbitertang (hvis du da ikke skal ta vare på de gamle plastpinnene),så er viften løs. Da har man spart seg for masse arbeid. Petter_1989 kan ikke bruke vanlig kjølepasta. Kjøleren hans må festes med den orginale teipen,eller termisk lim. Endret 28. februar 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Petter_1989 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Ok, takk. Men vet du hvorfor skjermen blir svart under oppstart av pcen? Det skjer rett før brukerne skal komme opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå