Gå til innhold

Kva for serier har du på DVD?

Anbefalte innlegg

Aner jeg en slags hårsårhet for et eller annet? Kall meg gjerne idiot, men dette er et meningsforum og her kan man poste sine meninger. Jeg ønsket å sette lys på DVD-serieverden, og fant denne tråden som det riktige stedet å gjøre det. Jeg statuerte et eksempel med å skrive hvor mange serier jeg har, men regnet jo egentlig ikke med noe annet enn at en eller annen tåpe ville la seg bli kraftig provosert av det. Er det noe som kan kalles postcount, så er det liste-/oppramsingstråder der det liksom ikke skal være lov å komme med konstruktive innspill. Vel, sitt gjerne å rams opp dine DVD-er du. Velbekomme...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konstruktive innspill?

Svaret for min del er: Ingen

hva er konstruktivt med denne posten...

Har ikke kalt deg idiot, prøver bare å vise at det ikke nødvendig å skrive 500 tegn for å få sagt noe. Det var ikke jeg som kommenterte antall tegn i postene. Legg merke til første ord...

hvis jeg vil kalle deg en idiot[/QUOTH]

Hårsår, ikke helt sikker på hvor jeg har vært det og samme kan det være. Men når det kommer til ditt konstruktive innspiller så må det jo være dette her:

Nei over til grunnen til at jeg ikke har noen serier på DVD. Ettersom de fleste serier sendes på reklamefinansierte TV-kanalar, og man har muligheten til å se dem gratis, ser jeg ikke på det som ulovlig å laste dem ned til PC. Etter at en serie har gått på TV, har de fått betalt det de skal ha. Når de da spyr ut med "lekre" bokser i fancy design bare for å tyne mer penger ut av folk, ser jeg på det som en prinsippsak å la være å kjøpe.

Stor sett det alle som laster ned warez hiver ut som unnskyldning hver gang...

Rart er ganske sikkert dette filmselskapene gjør også når de gir ut film på dvd, hvor for skal jeg betale for nedlastningen når jeg har betalt 80 kroner for å se den på kino, da er det jo gratis å laste ned. Hvorfor gir musikkere ut cder når man kan høre det på radio, eller enda bedre laste det ned så slipper man å betale. Hvorfor gir Frode Øverli ut Pondus stripene sine i bokform når alle kan lese de i x antall aviser og til og med gratis på nettet...

Kall meg gjerne en tåpe, men jeg ser fremdeles ikke en grunn for å poste i en tråd hvor man ikke har en grunn for å poste. For meg så blir det bare for dumt, bare se i hardware delen av forumet, eller hvor finner jeg det eller det trådene. Når de to første har gitt fra seg et svar og de neste 6-8 personene som svarer det samme. Synes det blir litt av det samme her og eneste grunnen for at jeg qoutet deg, er at du var fjerde eller femte mann som svarte 0 eller ingen. Og det blir litt vanskelig å lese mellom linjene å finne det konstruktive meningen i en settning som inneholder seks ord...

Og hvis du vil diskutere hvorfor de store stygge selskapene skal "stjele" penger fra deg, så hvorfor oppretter du ikke din egen post så kan vi diskutere det der til vi blir grønne i trynne alle man. Og de postene finnes det mange av her inne. Så kan du få ut frustrasjonen din over selskapene som bruker millioner og milliarder av kroner på å underholde deg, meg og mange andre. Også kan i dette tilfelle du sutre over at folk faktisk skal tjene penger på ting de bruker tid og penger på. Om det nå er film, musikk, spill og annen programvare.

Så inntil du oppretter din egen post, hvor du kan sutre over alle de stor stygge selskapne som tydeligvis raner deg på høylys dag. Eller har noe konstruktivt å komme med, så er dette min siste post i denne diskusjonen.

@ _crs_

Det stemmer kanskje det når du sier det. Sikkert gått på tidspunkter hvor jeg enten er på jobb eller en annen serie som jeg har fulgt med på går...

Edit:

Hvorfor funker det ikke å quote :hmm:
Endret av Manx
Lenke til kommentar
Det stemmer kanskje det når du sier det. Sikkert gått på tidspunkter hvor jeg enten er på jobb eller en annen serie som jeg har fulgt med på går...

Så vidt jeg husker gikk det fredager i 22-tiden, for et år siden cirka.

Lenke til kommentar
Manx: Har du problemer med å skille mellom prinsippielle meninger og sutring? Vel, jeg skal ikke kaste bort mer energi på deg. Det skjønner jeg at andre har gjort forgjeves før meg...

5746009[/snapback]

Hadde egentlig lovet meg selv å ikke bry meg noe mer, men nei.

I ditt tillfelle JA, så har jeg store problemer med det. Her har vi en tråd som handler om hvor mange tv-serien man har. Ganske enkelt skulle man tro, men nei. Og jeg sier det igjen. Når det kommer til MIN mening så er det ikke nødvendig å poste bare for å svare 0 eller ingen. Ser ingen grunn til det.

Og hvis du kan forklare meg hvordan i helvete noen skal klare å finne ut av dine konstruktive innspill og prinsippielle meninger i en settning som innholder seks ord, er og vil bli et mysterium fra min side. Jeg er ikke synsk og jeg har mine tvil om at det er veldig mange andre som er det på dette forumet, utenom deg, som klarer å få settningen: Svaret for min del er: Ingen. til å bli en prinsippiell mening og et konstruktivt innspill.

Så lykke til i andre poster hvor folk blir så heldige at de får lov til å tolke svar som f.eks FORDI, til å bli et prinsipp om et eller annet...

Lenke til kommentar

Mine serier:

Band of Brothers

Deadwood - 1

Futurama - 1, 2, 3, 4

Kongen Av Queens - 1, 2, 3, 4

Seinfeld - 1, 2, 3, 4, 5, 6

Sopranos - 1

The Office - 1, 2 & Xmas specials

The Shield - 1

The Simpsons - 1, 2, 3, 4, 5, 6

Skal kjøpe Sopranos 2, 3, 4, 5, Deadwood 2, Simpsons 7, og The Shield 2, 3, 4, og muligens South Park hvis jeg finner de billig...

Hvorfor i huleste drøyer de slik med å få ut The Shield sesong 2 til 4 med Norsk tekst, og South Park finnes vel ikke med Norsk tekst i det hele tatt ?

Greit nok med Engelsk tekst, men de er jo dyrere siden de som regel er import eller spesialbestilt, og er litt kjipt når de bruker Amerikanske spesialutrykk, politilingo, doktorsjargong, og andre merkverdige ord.. :thumbdown:

Ser forøvrig at Simpsons sesong 7 og Deadwood sesong 2 kommer ut i løpet av den nærmeste måneden.. :dribble:

Noen som vet hvor Sopranos er billigst på nett ??

Ser Zailor har 4 første sesonger til 269, noen som er enda billigere ??

Lenke til kommentar
Band of Brothers

Lost - Sesong 1

24 - Sesong 1-2

Vurderer å gå på en skikkelig shoppingspree og skaffe hele x-files, men har ikke kommet så langt :p

5682494[/snapback]

Gått til anskaffelse av Scrubs - Sesong 1 & 2 også, bare 220 per sesong på platekompaniet :thumbup:

Lenke til kommentar

Star Trek Enterprise season 1 og 2 ( 3 og 4 kommer ) Anbefalles om du liker sci fi

Babylon 5 Season 1 - 5

Firefly Anbefalles om du liker sci fi

Taken

4400 season 1 Anbefalles om du liker sci fi

Shield season 1 - 2 ( resten kommer ) Anbefalles!

Band of Brothers

Liker best sci fi :)

Er det kanskje noen som har serier å anbefalle her i den sjangeren?

Lenke til kommentar

X-Files komplett

Babylon 5 komplett

Star Trek: TNG komplett

Star Trek: DS9 komplett

Star Trek: Voyager komplett

Star Trek: Enterprise komplett

Firefly

Farscape komplett

Angel 1-4

Alias 1-4

Smallville 1-4

24 1-4

Futurama komplett

Family guy 1-3

Simpsons 1-6

Seinfeld 1-5

Band of brothers

Robotech: The Macross Saga

Star Blazers 1-2

Battle of the planets komplett

Transformers G1 1-4

Dead like me komplett

Dead Zone 1-3

Red Dwarf 1-6

Harsh realm

Battlestar Galactica 2003 1

Lenke til kommentar
Star Trek Enterprise season 1 og 2 ( 3 og 4 kommer ) Anbefalles om du liker sci fi

Babylon 5 Season 1 - 5

Firefly Anbefalles om du liker sci fi

Taken

4400 season 1 Anbefalles om du liker sci fi

Shield season 1 - 2 ( resten kommer ) Anbefalles!

Band of Brothers

Liker best sci fi  :)

Er det kanskje noen som har serier å anbefalle her i den sjangeren?

5768309[/snapback]

Nye Battlestar Galactica (2003) er absolutt å anbefale om du liker sci-fi, beste serien i denne sjangeren jeg har sett på lenge! Første sesong er ute i USA, og andre sesong kommer i USA 25 april mener jeg å ha hørt.

Edit: liten skriveleif

Endret av dominizer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...