Gå til innhold

Ønsker kritikk på min pers hjemmeside!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det greiere utgangspungt Arsenal_RULES?

Jeg vil gjerne vite hva du begrunner akuratt det med...

mats_dani:

designet ditt var ikke så veldig pent, fargene kræsjer og headern ser ut som den ikke hører til der..kunne nok hatt hell med noen andre farger og en annen header, som passa mer inn!

Endret av resol
Lenke til kommentar

Nei dette her var ikke så bra :(

HTML:

:thumbdown: Du bruker doctype xhtml. Denne bør endres. Sjekk her

Endte opp med 14 feil ved validering. Og det er ganske mye så tidlig i fasen.

:thumbdown: Frames og tabeller. Vil anbefale Divs/css og include-script.

:thumbdown: Du bruker CSS, men har alikevel skrevet inn bgcolor i bodyen, og border i img-taggene? Grunnen til at man bruker css er at man skal unga dette.

:thumbdown: Masse java script: Til og med NO RIGHTCLIK ALLOWED-script :no:

Og det fungerer ikke en gang?

Design:

:thumbdown: Fargene: Kutt ut den skrikende rødfargen, og bruk litt roligere blåfarger.

:thumbdown: Copyright: Ta den BORT!

Headeren: Passer ikke inn.

:thumbup: Jeg likte hoveren i menyen på en måte.

Du skriver at du bruker PHP.

Bytt ut framesene med et include script. Fiks opp litt i koden. Endre litt på fargene,så tror jeg mye er gjort.

Stå på :thumbup:

Lenke til kommentar
Travis, den siden du linker til promoterer jo(?) bruk av xhtml!

Poenget er at HTML doctypen er "riktig" for deg

5679659[/snapback]

Ja... Siden "promoterer", som du kalte det xhtml.

Men personen som startet posten, bruker faktisk xhtml-doctypen, så det passer vel ikke så dårlig, synes nå jeg.

Han brukte frames på siden, men en transisional-doctype.

Arrester meg vist jeg tar feil, men det er FEIL!

Meningen med linken, var å vise at det brukes en annet doctype når man skal bruke frames.

Men så må jeg alikevel nevne at det ikke er så utrolig stor forskjell på html og xhtml. Det er bare det at man må være litt mer nøye med kodingen for å få den validert. Og det er vel egentlig ikke noe negativt i seg selv. Men det var ikke meningen å prøve å dytte på noen xhtml.

Jeg derimot :love: strict-xhtml. Alt blir så mye enklere.

XHTML 1.0 became a W3C Recommendation January 26, 2000.

A W3C Recommendation means that the specification is stable, that it has been reviewed by the W3C membership, and that the specification is now a Web standard.

W3C defines XHTML as the latest version of HTML. XHTML will gradually replace HTML.

Men dette ble litt vel off topic.

Til mats-dani: Har du gjort noen endringer på siden enda?

Endret av travis_g
Lenke til kommentar

(har ikke lest alle poster over)

Siden var grei den :) Bare legger til noen ting jeg la merke til:

1.Endre <title>

2. Den øverste banneren (overskriften), likte jeg ikke.. Endre den, så blir det bra :)

Edit: Noen få skrivefeil og ord-delingsfeil. Du bør også heve ut (/forstørre) så det blir mer "overskrift" der det står Biografi, Fritid osv..

Ellers bra :thumbup:

Endret av Lar5
Lenke til kommentar
Hva er feil med å ha med dette? Det kan være grunner bak Copyright skjønner du...

I Norge har vi åndsverksloven. Copyrightsymbolet har ingen funksjon.

Og no_rightclick_allowed er vel greit? Riktignok hindrer det (nesten) ingen å lese koden men.....

5681619[/snapback]

Antihøyreklikk scripts er absolutt ikke greit. Det hindrer besøkende i å bruke flere grunnleggende funksjoner i browseren, men det hindrer ikke potensielle tjuvradder i å stjele kode, innhold, bilder, etc. Det er i det hele tatt å skyte seg selv i foten. Hvis informasjonen man har publisert er så vanvittig hemmelig er det bare å la vær å legge den ut på internett. :)

Endret av pakke
Lenke til kommentar
Antihøyreklikk scripts er absolutt ikke greit. Det hindrer besøkende i å bruke flere grunnleggende funksjoner i browseren, men det hindrer ikke potensielle tjuvradder i å stjele kode, innhold, bilder, etc. Det er i det hele tatt å skyte seg selv i foten. Hvis informasjonen man har publisert er så vanvittig hemmelig er det bare å la vær å legge den ut på internett. :)

Det er sant at det ikke er noe vits ja.... Og at det, hehe, er litt motsetninger inni bildet.

Men de funksjonene man kan bruke på høyreklikk-menyen er jo bare snarveier for ting som finnes på verktøylinja.

Antihøyreklikk scripts er egentlig mest en smaksak.

Det er greit at Copyright-symbolet ikke har noen funksjon, men det er en "påminnelse". også er d ikke alltid bare nordmenn som ser siden.

Lenke til kommentar

Er helt uenig i at antihøyreklikk er en smakssak. Å bruke funksjoner med musa selv om man har de tilgjengelig i verktøylinjen er derimot en smakssak. Hvorfor skal man nekte sine besøkende å bruke browseren på den måten de selv vil? Det gir til syvende og sist ikke annet enn en dårlig brukeropplevelse.

Hva gjelder copyrightsymbolet er jeg tilbøyelig til å være enig, det er greit med en påminnelse selv om det ikke er nødvendig. Opphavsretten er beskyttet av copyrightregler på samme måte som av åndsverksloven, man trenger ikke å fortelle folk at de ikke har rettigheter til å bruke ting. :)

Lenke til kommentar

Ja, det er sant som du sier det med at man fort kan få en dårlig brukeropplevelse ved å bruke det skriptet. Man bør få gjøre som man vil... For folk som er vant til å bruke høyreklikk-menyen, blir det litt irriterende ja.

Blir på en måte likt som en musikk-fil som starter når siden er loadet.

Enig på en måte der.

Jeg syns d er greit med copyrightsymbolet, da siden ikke alle er kjent m åndsverksloven. Men det er sant at det blir litt overflødig enkelte ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...