glx-rider Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hei! Jeg har nå kryptert nettverket mitt med WPA-PSK og skjult det. Problemet nå er at jeg noen ganger sliter med å finne det. Har lagt inn alle opplysninger i windows(la til selv på liste over foretrukne) men likevel så kommer det ikke alltid opp i listen over trådløse nettverk. Etter at jeg lar dataen stå i noen minutter, så kobler den seg på til slutt. Som om nettverket plutselig skulle dukke opp. Da bruker den litt tid på å koble på (ca.1-1,5 min) før den får meldingen: begrenset eller ingen forbindelse. Rett etterpå, så får den en ip og alt er greit.. Vet ikke om det er normalt at alt dette skal ta så lang tid, og at det ikke skal være mulig å koble seg på nettverket med en gang pcn er på? Det jeg har av utstyr er: ISP: NGT Router\modem: Thomson Speedtouch 546i Trådløs router: zyxel 335 wt. Så har jeg koblet speedtouchen i en lan port på zyxelen. Legger også ved et bilde som viser innstillingene jeg har på Zyxel. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Kan du ikke bare slå av skjulingen av nettverket? Du krypterer med WPA allerede, så du må være håpløst paranoid for å skulle skjule SSID. Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Veldig OT, men hva var den grønne Batterisaken nede på oppgavelinja? Ligna på noe IBM greier jeg har selv, men den viser hvor mange prosent som er igen av batteriet.. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Det er batteri måleren ja. Hvis du går inn på strømsparer innstillingene(mener jeg å huske) så kan du velge om den skal vise prosent, tid eller vises i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå