Gå til innhold

Nomaica forsvunnet eller konkurs?

Anbefalte innlegg

Ser ut som nomatica.no er forsvunnet,

og som fugl fønix oppstår noe som heter expansys.no på samme webplass

(t.o.m. noen varer rett fra nomatica i den "nye" shoppen, f.eks nomatica fjernstyrt bil o.s.v)

men kjedelig med webshopper som går konkurs i forhold til garanti og reklamasjonsaker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men kjedelig med webshopper som går konkurs i forhold til garanti og reklamasjonsaker?

5672739[/snapback]

i utgangspunktet er det vel den norske importøren som har dette ansvaret, dvs har du kjøpt en HP skjerm eller liknende, skal du kunne fremme evnt krav til HP.

5672786[/snapback]

Nomatica er et fransk selskap, så har man kjøpt kamera herfra får du i beste fall ett års europeisk garanti. Fem års reklamasjonsrett bortfaller om butikken går konkurs så lenge du kjøper europeiske modeller (EU modeller). Synd for de som har bestemt seg for å spare en hundrelapp eller to på å kjøpe EU modell fra Nomatica om de får problemer når kameraet er halvannet år gammelt.

Kjøper man norsk modell, så kan man reklamere direkte til importør, og fem års reklamasjonsrett gjelder selv om butikken du kjøpte kameraet i går konkurs.

Lenke til kommentar

Nomatica er på grensen til konk, om de ikke allerede er konk. de forsvant vel fra prisguiden etter at de ikke klarte å betale for seg (min gjetning - ingenting jeg vet eller noe).

Forøvrig er det afseth sier rimelig korrekt - har du kjøpt kamera fra nomatica er du fked om de går konk. Norske avdelingene til produsentene vil etter all sannsynlighet nekte å hjelpe deg om du får problemer - selv innenfor garantiperioden din - og reklamasjonsrett tror jeg du bare kan glemme.

Du kan prøve deg på litt eu-rett selvfølgelig, og reklamere til fransk avdeling av produsenten - men det tror jeg bilr vanskelig :)

Lenke til kommentar
Har kjøpt et Sony kamera fra denne leverandøren, er det ikke slik at Sony oppererer med verdensgaranti ??

5691804[/snapback]

Hva har garantien å si når den bare gjelder i ett år? Forbrukerkjøpsloven gir deg 2 års reklamasjonsrett (og 5 år dersom varen er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år), i tillegg til vesentlig bedre rettigheter rundt heving av kjøp samt tid reparasjon skal ta.

Jeg vet ikke hvordan bestemmelsene til sony er - men for de fleste produsenter så er kameraer kjøpt i EU slik at de norske avdelingene til produsentene ikke vil ha noe med de å gjøre. Så du har nok et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...