Gå til innhold

Overklokkings Programmer

PTRN

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

SoftFSB er et ganske greit program. Det eneste problemet på litt eldre maskiner er at det ikke klarer i identifisere pll krystallet ditt. Slik at du må åpne maskine for å lokalisere pllèn. Se etter ett lite krystall merket med 34,3 ghz tror jeg, legg så merke til produsenten. Det er det som er det viktigste

Lenke til kommentar

Har du nVidia skjermkort er RivaTuner et veldig bra overklokkingsprogram.. man kan samtidig tweake litt med det og.. jeg liker det i så fall veldig. Det er oversiktlig, lett å bruke og har akkurat de funksjonene man trenger! PowerStrip er et annet program som kan brukes til å overklokke de fleste skjermkort. Det har dessverre masse dilldall ved siden av som man godt kunne vært foruten, spørr du meg!

Uansett.. personlig har jeg fått et litt negativt inntrykk av RivaTuner.. dette var riktignok en eldre versjon enn den som er nå.. problemet jeg fikk var i hvert fall at mitt GeForce2 GTS skjermkort som kjører Core @ 200MHz, RAM @ 333MHz default.. blei detecta som at core'n kjørte på 100MHz og minnet på 115 eller.no. Ettersom RivaTuner "trodde" kortet kjørte på så lav MHz prøvde den å "underklokke" kortet til det.. da gikk kortet helt berserk! I windows fikk jeg svart skjerm med striper i forskjellige farger! :mad: Det var en kombinasjon av WinMe, RivaTuner og GeForce2 GTS. En dårlig kombinasjon..

Skal legge til at når jeg kjøper meg ny data.. om litt.. så setter jeg i GeForce2 GTS'en igjen.. legger inn WinXP og slenger inn nyeste RivaTuner!! Jeg MÅ prøve det igjen.. se om det fungerer som det skal nå. For jeg syns fortsatt (i hvert fall NÅ, kanskje ikke da det bugga for meg) at det er bra prog.! Test det! :grin: Vet ikke helt hvor du kan laste det ned.. de fleste steder..! Søk på RivaTuner på http://www.google.com, så finner du det sikkert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...