undrast Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Skal kjøpa meg ny telefon. Det viktigaste kravet er at den har Bluetooth. Nokia 6021 er ganske prisgunstig og har fått gode tilbakemeldingar i testar etc. Lurte på om nokon har erfaringar med denne. Tenker då på feks joysticken. Er denne holdbar? Har idag ein SE k700i. Her har joysticken slutta å fungere. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Nokia 6021 er enkel og grei og du får mye for pengene. Nokia sitt menysystem er veldig greit og telefonen har ingen "unødvendige" funksjoner. Joystick er i seg selv et problem uansett modell, ser at de fleste produsenter nå går bort igjen fra joystick (ref. SE W900, W550, W810, Nokia 6270, 6280, osv...) fordi det rett og slett ikke holder. Heldigvis er det en lov i Norge som sier at telefonen skal vare en stund (i det minste 2 år) så hvis joysticken går i stykker ved normal bruk, skal reparasjonen dekkes av produsenten. Ellers vil jeg anbefale deg å ta en titt på Nokia 6060 og 6101. Disse er omtrent samme stedet funksjonsmessig men de har ikke joystick. -snubbel Lenke til kommentar
undrast Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Takk for tilbakemelding snubbel! Er evt også interessert i tips om andre telefonar som kan vera litt meir hardføre og tola ein støyt. Einaste eg har funne er Siemens ME75, men har sjølv hatt dårleg erfaring med siemens tidlegare så eg har ikkje så lyst på denne. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Avhengig av bruken så må man vel velge riktig telefon. Har selv brukt en 6230i i et år uten noen tull selv om den har fått "hardhendt" behandling. Heldigvis kan man bytte front og bakdeksel på Nokiatelefonene slik at de alltid ser nye ut Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hvis du vil ha noe som tåler litt røff bruk og ikke er så skrekkelig dyrt, er det to modeller på markedet i dag som er laget spesifikt for dette. Den ene er Siemens ME75 og der skjønner jeg godt skepsisen din. Siemens har i mine øyne ikke helt fått til menysystemet ennå; det er ulogisk og krever litt mange tastetrykk for å gjøre enkle ting. Alternativ nummer 2 er Nokia 5140i. Den tåler ganske mye, har ikke joystick (!) og er heller ikke så veldig kostbar. På denne kan man også bytte _hele_ dekselet når/hvis det blir slitent. Ellers er jo alle kamskjell/clam shell/klappetelefoner også greie, da de beskytter både skjermen og tastene når de er lukket. Spesielt Samsung sine tåler litt røff bruk; ta en titt på E720 og X640/X660. Den nyere modellen (E720) er ikke like godt bygget som E720. Ellers er www.gsmarena.com et fint sted å sjekke spesifikasjoner på telefoner. Priser og omtaler finner du i prisguiden her på Amobil. -snubbel Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Heldigvis kan man bytte front og bakdeksel på Nokiatelefonene slik at de alltid ser nye ut 5672608[/snapback] På 6230i kan man det. På de fleste nye Nokia-modellene kan man dessverre ikke bytte deksel... Det er visst ikke populært lenger, har Nokia bestemt... -snubbel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå