Xanitra Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Først: Thunderdome er elektronisk musikk, med bass som er presset sammen til en forvrengt bass lyd. For de av dere som ikke kjenner til thunderdome, var det en samling CD'er som ID&T ga ut på 90 tallet. Her er dilemmaet mitt. Jeg trenger enten en effekt forsterker, eller en subwoofer til av samme type som jeg har i dag. Forsterkeren er en gammel pioneer 5.1 forsterker kjøpt på elkjøp for en stund siden. Subwooferen jeg evt skal ha en til av er denne. http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=&id=1432 Jeg er ikke av typen som spiller lav musikk. Når jeg skal danse eller hoppe rundt om er det thunderdome eller lignende det går i, og da trenger jeg bass så det holder. Mine to cervin vega http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ere.htm?id=4946 er bra de, men blir det for mye lyd, forsvinner bassen fra høytalerne. Suben klarer da ikke alene å produsere de harde bass slagene som thunderdome da generelt er. så da lurer jeg på, skal jeg kjøpe en til subwoofer, eller kjøpe følgende effekt forsterker? http://www.hifiklubben.com/no/produkter/st...ker.htm?id=4639 takker for hjelp. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Det er helt klart den gamle Pioneeren som er det svake ledd i ditt anlegg. En Nad C272 vil gjøre underverker for dine CLSC-10. Edit:Regner med at du har PRE-OUT på reciveren din slik at du kan bruke den som forforsterker? Endret 27. februar 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Enig. Ikke kjøp subwoofer, kjøp heller effektforsterker. Du trenger jo da også en forforsterker, selvfølgelig. Kan lønne seg å sjekke bruktmarkedet før du løper til butikken. Kan få sterkere effektforsterkere enn den C272en for omtrent 5000 kroner hvis du er heldig. Lykke til! Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Forforsterker? Hva i huleste er det? Jeg har den derre pioneeren ja. vsx-d811s heter den.. Ikke særlig god, men den duger nå.. Er ikke pioneeren for-forsterker? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Forforsterker? Hva i huleste er det?Jeg har den derre pioneeren ja. vsx-d811s heter den.. Ikke særlig god, men den duger nå.. Er ikke pioneeren for-forsterker? 5674242[/snapback] En effektforsterker har ingen volumkontroll. Hvis du kobler en cd-spiller til en effektforsterker vil jo volumet stå på max hele tiden. Derfor trenger man en forforsterker. Reciveren din har PRE-OUT,så du kan bruke den som forforsterker. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 nice, takker. Tror nok det blir en slik NAD. Tror ikke jeg trenger stort mer. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 når vi først snakker om Thunderdome hvor mange plater har det kommet til nå ? Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ville også helt klart gått for effektforsterker(e) her! Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 når vi først snakker om Thunderdome hvor mange plater har det kommet til nå ? 5689062[/snapback] Vel, THunderdome kom med en samling i 2001, etter det har det ikke kommet stort mer ifra de. Men alt er jo konge. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 var ikke dumt det, men du burde vurdere en sub i fremtiden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå