Gå til innhold

Avi video hakker men ikke DVD (Geforce fx 5500)

Ar2

Anbefalte innlegg

Video jeg har filmet med mitt IXUS 55, hakker når jeg viser det med mitt nye Geforce fx 5500 installert. DVD og DivX filer fra HD spiller helt fint. Skjermkortet har 256MB. Har noen tips om hvordan jeg kan få video til å spille uten hakking? Mitt forrige kort med 128MB hadde ikke disse problemene.

Takk!

Endret av Ar2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da burde det ikke være minnekortet det står på nei. Er det Windows Media Player du kjører filmene i? Prøvd forskjellige avspillingsprogram? Last ned VLC og sjekk om det hakker der. Eventuelt sjekk om du har satt på videoakselerasjon, eller om det hjelper å skru det på.

Drivere til skjermkortet har du selvfølgelig oppdatert?

Harddisken/partisjonen du spiller av fra har selvfølgelig nok ledig plass og er ikke fragmentert?

Lenke til kommentar

Skal ikke ha noe med skjermkort å gjøre... Kan være at du ikke bruker samme codec, eller riktig codec.. Du har samme versjon av WMP på begge maskinene?

Du spiller direkte fra sandisk til wmp, riktig? Du har selvsagt prøvd å overføre fila og kjøre den fra hdd? Hvordan overfører du, usb, firewire elns... Kanskje driverne til disse, ev. at noe av det er defekt..

Lenke til kommentar

Filene spilles direkte fra HD, ikke fra SD. Eneste endring i min konfigurasjon er at jeg har skiftet skjermkort. Ingen andre endringer er foretatt. Har lastet ned de siste drivere fra GeForce. Ytelse og akselrasjon er ok. Som skrevet lenger opp spiller VOB filer helt flytende og fint.

Hakkingen er mest iønefallende ved panorering, det virker som om det er et slags etterslep.

Lenke til kommentar

Løsning funnet! Jeg endret fra "Bruk overlapping" til "Bruk Høykvalitetsmodus" i avanserte innstilinger for videoakselrasjon. Vet ikke helt hva som er forskellen på disse innstillingene, uansett, det hjalp meg.

Takk for raske svar fra forumet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...