Fre_ZZe Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Hei! Er møkkalei alt bråket fra pc'en, så forrige uke tok jeg livet av chipsett vifta. Fønker greit endog. Kjøleren på prosessoren min er vel for øyeblikket det som bråker mest. Tenkte derfor kjøpe en ny vifte som ikke bråker så masse. Noen som har tips ? Kjøler jeg bruker nå er en: Zalman CNPS5100-Cu, Bilde av kjøler, på en ATHLON XP 2100 1733@1900 cpu. Virker som vifta i seg selv er litt "NoBrand", noen som har tips til bedre vifte som jeg kan hive på denne kjøleren ? Endret 27. februar 2006 av Fre_ZZe Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Glacial Cooling Fan Socket-A 19dB For All AMD CPU (Up To XP 3200+) Denne har jeg brukt før, og den er stille... Og effektiv Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Glacial Cooling Fan Socket-A 19dB For All AMD CPU (Up To XP 3200+) Denne har jeg brukt før, og den er stille... Og effektiv 5671610[/snapback] Hm sikkert ikke dum den der. Men jeg lurte på om det har noe effekt på bråket å bare bytte vifta ? Eller er det slik at kjøleribba også bråker ?? Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Kjøleribba står helt i ro. Så den bråker ikke. Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Kjøleribba står helt i ro. Så den bråker ikke. 5673608[/snapback] Ok! Da trur jeg at jeg vil prøve å bare bytte ut vifta i første omgang og beholde selve kjøleribba. Leter litt rundt på komplett.no feks og finner mange forskjellige viftestørrelser, hva er standard viftestørrelse for prosessorerer da ? 80mm, 120mm ? Jeg skal jo feste den på den kjøleribba jeg allerde har så den måjo passe.... Noen som har peil ? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 det å kjøpe ny vifte koster nesten like mye som å kjøpe den kjøleren jeg viste deg... den koster ca 170kr + frakt Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) det å kjøpe ny vifte koster nesten like mye som å kjøpe den kjøleren jeg viste deg... den koster ca 170kr + frakt 5675976[/snapback] Ja det er jo sant. Men om eg skal bytte heile kjøleren må eg jo inn/ut med kjøler på/av med goop. Skru til osv. Litte enklere å bare bytte en liten vifte. Men men kanskje jeg går for hele kjøleren, er "lei" den jeg har nå. Hvordan er festemekanismen på Glacial Cooling Fan Socket-A 19dB ? Den kjøleren jeg har nå er festet til hovedkortet med 4 skruer. Endret 27. februar 2006 av Fre_ZZe Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hvordan er festemekanismen på Glacial Cooling Fan Socket-A 19dB ?Den kjøleren jeg har nå er festet til hovedkortet med 4 skruer. 5676032[/snapback] Feste på ene siden, og kneppe på feste på andre siden.. gjort på 10sek tid... fester på socket feste, ingen skruer Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Hvordan er festemekanismen på Glacial Cooling Fan Socket-A 19dB ?Den kjøleren jeg har nå er festet til hovedkortet med 4 skruer. 5676032[/snapback] Feste på ene siden, og kneppe på feste på andre siden.. gjort på 10sek tid... fester på socket feste, ingen skruer 5676449[/snapback] Jepp fant ut av det. Har bestillt denne kjøleren no og en ny harddisk. Håper jeg blir fornøyd. Peiling på om psdata pleier å være kjappe å sende pakker ? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Hvordan er festemekanismen på Glacial Cooling Fan Socket-A 19dB ?Den kjøleren jeg har nå er festet til hovedkortet med 4 skruer. 5676032[/snapback] Feste på ene siden, og kneppe på feste på andre siden.. gjort på 10sek tid... fester på socket feste, ingen skruer 5676449[/snapback] Jepp fant ut av det. Har bestillt denne kjøleren no og en ny harddisk. Håper jeg blir fornøyd. Peiling på om psdata pleier å være kjappe å sende pakker ? 5676483[/snapback] Lenke til kommentar
Ca3 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 forrige uke tok jeg livet av chipsett vifta. Fønker greit endog. Tok du den bare av og kjører nå kun med kjøleribba? Steg tempen no særlig? Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 forrige uke tok jeg livet av chipsett vifta. Fønker greit endog. Tok du den bare av og kjører nå kun med kjøleribba? Steg tempen no særlig? 5697803[/snapback] Jepp, først koblet jeg bare ut strømkabelen til vifta. Hadde det slik et par dager før eg gadd å skru selve vifta av kjøleribba. No er det altså bare ribba som står igjen, har kjørt sånn et par dager no og ikke merket noe stabilitetsproblemer. Det som var litt dumt va at eg ikkje sjekka temperaturen på chipsettet før eg gjorde dette. Får opp to temperaturer i Bios, den eine er cpu temp - ligger på rundt 35 grader :) Takket vere den nye Glacial Silenbtbreeze vifta - takk for tipset! Den andre tempen ligger på rundt 30 grader! Er det chipsett tempen da ?? Har ikke montert noe andre sensorer eller noe så da er det vel kanskje chipsett temp... Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Står det ikke hvilken temp den andre er da? Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Står det ikke hvilken temp den andre er da? 5699499[/snapback] Som jeg sa i posten over: Den andre tempen ligger på rundt 30 grader! Er det chipsett tempen da ?? Har ikke montert noe andre sensorer eller noe så da er det vel kanskje chipsett temp... Endret 4. mars 2006 av Fre_ZZe Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Jeg mener altså om det ikke står hva den andre tempen gjelder. Dersom det står NB er det chipsett tempen ja. Men det kan være en anden hardware, for eksempel Harddisk, men tror ikke du får opp harddisk tempen i bios. Så tror det er mest sansynlig at det er chipsett tempen Endret 4. mars 2006 av Lassecom1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå