leigulas Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Nå er jeg ferdig med ekstrem overklokking, da dette gjerne medfører støy! Jeg benytter meg av et vannavjølt cpu/gpu/chipset system, med en treradsradiator. Til radiatoren (120mm) ønsker jeg noe stillere en de to 16db viftene som jeg benytter på den (originalt fulgte de med coolermaster stacker kabinettet) Hovedsynderen er min psu OCZ powerstream 520 som støyer en del (ultra silent my a#") og til slutt kommer så klart pumpen, men den støy kan jeg ikke leve med foruten. Jeg behøver tips om hvilke fire stk 80mm kabinettvifter og opptil fire stk 120mm vifter jeg bør skaffe som er så stille som mulig, men er egnet for vannkjøling. Noen sier Nexusviftene er gode, andre sier silenx er å anbefale. Jeg har også sett en god del rykter om at silenx er veldig oppskrytt og at leverandøren selv har satt overproporsjonelle specs på de. Med en slik dyr psu jeg har, vil jeg nødig bryte garantien ved å åpne lokket og bytte ut viftene, men heller investere i en vannavkjølt psu, som det forsåvidt kun finns sort av å få kjøpt her til lands, og den er også svært dyr (men veldig fristende) Gjennomsnitlig cputemp på normal load er 41 grader. (Amd A65 3500 Newcastle @2470mhz) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Ang. PSU, så er det vel enklere å kjøpe en passiv kjølt istedenfor en vannkjølt vel ? Tenkte mer på f.eks. Silenx 460W 0dB.. Edit: ups...skrev litt feil. Endret 27. februar 2006 av Ozelot Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Jeg synes ikke SilenX er oppskrytt. Papst er også bra vifter. Evt. kunne du gått for viftestyring Endret 27. februar 2006 av Petter (chaos) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå