ve_gard Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Denne feilmeldingen får jeg: java.lang.NoSuchMethodError: main Exception in thread "main" Når jeg kjører denne: class mobilen{ // Variabel deklarasjoner private String eier; private int mobilnr; private String merke; private String type; //Beskriver mobilen og initsierer diverse variabler public mobilen(String startEier, int startMobilnr, String startMerke, String startType){ eier = startEier; mobilnr = startMobilnr; merke = startMerke; type = startType; } //Returnerer eier til objektet public String finnEier() { return eier; } //Returnerer mobilnr til objektet public int finnMobilnr() { return mobilnr; } //Returnerer merket til objektet public String finnMerke() { return merke; } //Returnerer typen til objektet public String finnType() { return type; } } class fyllinnMobil{ public static void main(String [] args) { //Oppretter objektet "mobil" og initsierer variabler mobilen mobil = new mobilen("Vegard", 77777778, "Sony Ericsson", "K750i"); String sluttEier = mobil.finnEier(); int sluttMobilnr = mobil.finnMobilnr(); String sluttMerke = mobil.finnMerke(); String sluttType = mobil.finnType(); String utskrift = "Eier: " + sluttEier + "\nMobilnummer: " + sluttMobilnr + "\nMobil: " + sluttMerke + " " + sluttType; //Utskrift //System.out.println(utskrift); } } Noen som ser noen feil her? Får jeg klarer ikke å se noen iallefall mvh Vegard Endret 28. februar 2006 av ve_gard Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Koden fungerer i alle fall flott i JCreator... Det eneste jeg kunne tenke meg (og det er mange år siden jeg gjorde noe i Java, så det kan godt hende jeg bommer stygt nå), er at det du kjører/kompilerer programmet gjennom sliter med standardkonstruktøren, mobilnummeret er vel for høyt for en standart INT? Hva skjer om du legger inn ett lite tall i stedet for 77777778? Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Koden fungerer i alle fall flott i JCreator... Det eneste jeg kunne tenke meg (og det er mange år siden jeg gjorde noe i Java, så det kan godt hende jeg bommer stygt nå), er at det du kjører/kompilerer programmet gjennom sliter med standardkonstruktøren, mobilnummeret er vel for høyt for en standart INT? Hva skjer om du legger inn ett lite tall i stedet for 77777778? 5671926[/snapback] funket ikke med å bruke Long heller desverre... har prøvd 3 forskjellige kompilatorer nå.. samma beskjed hver gang... mvh Vegard Lenke til kommentar
Pingvinen Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Koden fungerer i alle fall flott i JCreator... Det eneste jeg kunne tenke meg (og det er mange år siden jeg gjorde noe i Java, så det kan godt hende jeg bommer stygt nå), er at det du kjører/kompilerer programmet gjennom sliter med standardkonstruktøren, mobilnummeret er vel for høyt for en standart INT? Hva skjer om du legger inn ett lite tall i stedet for 77777778? 5671926[/snapback] funket ikke med å bruke Long heller desverre... har prøvd 3 forskjellige kompilatorer nå.. samma beskjed hver gang... mvh Vegard 5673003[/snapback] Fikk denne feilmeldingen jeg: java.lang.NoClassDefFoundError: javaapplication5/Main Exception in thread "main" Java Result Har ikke endret koden på noen som helst måte Bruker NetBeans 5.0 Java SDK 5 Update 6 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 public static void main (String[] args) istedenfor public static void main(String [] args) Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 public static void main (String[] args) istedenfor public static void main(String [] args) 5676838[/snapback] Det der et fett... ingen av de to der vil gi feilmelding. Begge har gyldig syntakst :!: mvh Vegard Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Fant feilen.. har ved et uhell endret filnavnet.. filnavnet må være det samme som main-klassen selvfølgelig. i utgangspunktet var den det.. men så skjedde det noe kluss ;p mvh Vegard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå