Gå til innhold

Hmmm! temperaturer på xp1800!

venomzorg

Anbefalte innlegg

har altså en xp1800 som jeg har prøvd en del forskjellige måte og kjøle! først hadde jeg en Zalman 6000 cu med medfølgende 92mm vifte som gir 36dB! dette er for høyt for meg så jeg tenkte at jeg kjøper en 120mm vifter og monterer så får jeg mindre støy men ikke mere varme... kjøpte denne 120mm viften: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=3&s=pl og gjett hva?! Temperaturen steg 4 grader!! dette virker uriktig for meg, hva syntes dere?!

også kjøpte jeg en vifte fra psdata: Up-To 1.97GHz Low Noise 25dB kr 150. med denne har jeg Ca samme temp som med Zalman med 36dB vifta.. syntes dette virker litt rart fordi zalmanen skal jo ha ekstremt bra kjøeribbe.. og en 120mm vifte skal jo blåse som f?! tror jeg holder meg til den nye men har dere noen synspunkter?! Kontakt meg gjerne på email og msn! mvh Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En grunn til at 120mm vifta gir et dårligere resultat kan være at mesteparten av luftstrømmen fra vifta går utenom kjøleribba siden vifta er så stor. En vifte blåser som kjent mest (har høyest luftstrøm) i utkanten siden viftebladene har høyest lufthastighet her.

Se på tekniske data om viftene å skjekke hvor mye 120mm blåser i forhold til 92mm vifta. Er jo mulig (slik som på papstvifter) at hastigheten er satt ned for å minske støyen. Dette går jo da på bekostning av luftmengden.

Temperaturene du hadde var iallefall ikke noe å klage over.

[ endret av John_^ den 2002-09-22 11:19 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...