Gå til innhold

En «sakral middelaldersk» kirke?

Anbefalte innlegg

Dette var mitt aller første ”goodieshot” med mitt Pentax *istDS (18-55 kit-linse) kjøpt i fjor sommer. Det er langt fra et/en rett ”ut av kameraet opplevelse”, men regnbuen er i alle fall ekte. For de som har fulgt litt med på den normales eksperimenter, burde det være mulig å kjenne igjen byggverket.

post-79107-1141088375_thumb.jpg

Endret av Autodidact
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Behagelig bilde. Deilig å se på.

Men hvorfor ser regnbuen ut som en pølsesnabb? Så det sånn ut når bildet ble tatt eller er det fikset i photoshop? Hvis fikset, hvorfor? Ville det ikke blitt like pent om regnbuen gikk hele veien/litt lenger?

PS! Mulighet for å redusere størrelsen på bildet ( som ligger i tråden ) en smule, og heller legge en link til fullstørrelse-bildet?

Lenke til kommentar
Men hvorfor ser regnbuen ut som en pølsesnabb?

Spør Gud.. :innocent: Det var kun en så liten regnbue han besørget den dagen. Det var faktisk regnbue-snabben som fikk meg til å gå og ta bilde av kirka ettersom jeg egentlig var i området for å ta bilde av helt andre ting. Dette er også bildet som åpnet øynene mine for fleksibiliteten i RAW-formatet.

Mulighet for å redusere størrelsen på bildet..

Bedre som vedlegg enn som link?!

Lenke til kommentar

Kan prøve meg med litt dårlig kritikk her.

Veldig fint motiv som er tatt fra en fin vinkel. Likte hvordan muren kommer inn fra venstre, og regnbuen øverst. Bra skarphet.

Syntes grønnfargen ble for kraftig. Kunne ihvertfall tenkt meg en mer dempet farge på treet under regnbuen. Kanskje gjort det mørkere. Hva er den lyse streken som er helt nederst til høyre?

Lenke til kommentar

Filen jeg la ved er en tidlig(ere publisert) versjon som jeg tjapt hentet fra nettsidene mine. Småting som stripa etter hastverks-beskjæringen, den manglende kvarte graden skjev/retthet på bygget og småting som bare kunne sees i fullversjonen, har vært ordnet i ettertid.

Jeg har lastet opp ny fil etter å ha fjernet litt Kromatisk abbresjon fra spiret/korset og rundt busker og trær. Noe jeg har sytt med å ta fatt på siden det ikke synes noe særlig på nedskalerte versjoner av bildet. Dempet for øvrig fargemetningen på gresset også. Det så nok noe kunstig fresh't ut ja.. :innocent:

Siden dette er en kirke, faktisk med kirkegård mellom meg og bygget) hadde jeg veldig lyst å lage en halo rundt det lyse treet for å føre symbolikk mot den brennende oliven(?)busken fra bibelen. Men, lat som jeg er får det være til ånden kommer over meg.

Grunnen til at bildet er beskjært er for å forsterke komposisjonen (som jeg faktisk tenkte litt på når jeg knipset bildet) og lede blikket til kirka. Det var et par centimeter mer gress før jeg tok frem saksa.

Øystein - Fotobutikken på Amandasenteret skal ha 99 kroner for et bilde som er stort nok til ramma di. Og så var det portoen da. Har levert inn et par-tre bilder av ungen der, og det ble overraskende bra greier. Ikke så print-aktig som jeg trodde man ville få fra digitalfiler.

Lenke til kommentar

Det ble litt for fargerikt for min smak, men bortsett fra det er det et veldig vellykket bilde. Litt vel "happy", om du skjønner, men så er jeg litt sær også. Morsom regnbue (regnpølse, tenker jeg vi sier) også, kult at du fikk fanget den. Enig i at treet ville kledd litt mer oppmerksomhet. Siden det allerede er såpass detaljrikt i forhold til de andre syns jeg det burde komme enda sterkere frem.

Lenke til kommentar

..det er ikke mye goth eller skummelhet over bildet nei. Vi får se om jeg en dag får ånden, og ikke minst tiden, til å "sette fyr på busken" eller leke litt med bildet. Men jeg tviler på det.. - det er jo et halvt år gammelt allerede, og det har kommet nye bilder etter dette som trenger oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...