PlatinumFlyer Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Jeg fikk dekket når jeg bodde på Karmøy(i Rogaland). 5674375[/snapback] Sosialstøtte eller noe da? Finnes neppe noe fast "brille-stipendium".... Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Jeg fikk dekket når jeg bodde på Karmøy(i Rogaland). 5674375[/snapback] Sosialstøtte eller noe da? Finnes neppe noe fast "brille-stipendium".... 5674808[/snapback] Tja, noe sånt sikkert. Evt forsikring? Vet at hvis jeg hadde hatt skjeve hornhinner, hadde foreldrene mine fått dekket utgiftene. (Bodde i Tynset i Hedmark.) Men mine hornhinner er akkurat ikke skjeve nok til at jeg må gjøre noe med dem. = Ingen støtte. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) tror jeg oxo skal bynne og bruke linser bruker å sloss av og til å da er det litt domt å ha briller men hva burde jeg bruke dagslinser eller måndes linser?? blir nok å bruke brillene på skolen og linser på fest og sånt...men hvordan er det å bruke linser er det veldig ekkelt i starten eller? Mvh Rockna Endret 1. mars 2006 av Rockna Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Jeg fikk dekket når jeg bodde på Karmøy(i Rogaland). 5674375[/snapback] Sosialstøtte eller noe da? Finnes neppe noe fast "brille-stipendium".... 5674808[/snapback] Jeg fikk dekket linsene da jeg var under 18 år. Brille-stipendium heter det nok ikke, men jeg hadde skjeve hornhinner noe som hindra meg i å bruke briller. Så jeg fikk dekket absolutt alt som hadde med synet å gjøre til jeg ble 18 Lenke til kommentar
Pål-Espen Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 første gangen jeg var hos øyenlegen betalte jeg 900 (nytilpassing, synstest, 30 linser) 30 linser (for to uker) koster mellom 150 og 200 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg har forresten bestilt de siste linsene mine fra Lensway. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Jeg er veldig fornøyd med mine linser fra Brilleland, både i pris og kvalitet. Brukte halvtårslinser før, men har nå gått over til dagslinser fordi jeg er så utrolig surrete. EDIT: Vet ikke hva mine koster, mamma betaler, men tror ikke det er så altfor dyrt. Endret 14. mars 2006 av AnAnAs Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg bruker døgnlinser. de koster 2000,- pr halvår men er så sykt greie å bruke. Du tar dem på deg og glemmer dem i en måned, og så bytter du. Ingen vasking/linsevæske/linseetui. Ikke blir de sleipe og ekle heller. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg er veldig fornøyd med mine linser fra Brilleland, både i pris og kvalitet. Brukte halvtårslinser før, men har nå gått over til dagslinser fordi jeg er så utrolig surrete. EDIT: Vet ikke hva mine koster, mamma betaler, men tror ikke det er så altfor dyrt. 5752263[/snapback] Den dagen du må betale for dem selv, så endrer du kanskje mening. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Å bytte briller en gang i året blir heller ikke billig i lengden... Lenke til kommentar
lodott Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg kjøper mine dagslinser (som jeg liker best å bruke..månedslinser er for mye kluss synes jeg) på www.yourlenses.no . De koster 299,- (Focus Dailies 90stk). Jeg bruker linser nesten hver dag og en pakke varer da i ca to måneder. Derfor kjøper jeg to pakker om gangen. Det er ikke noe ekkelt å bruke linser...merker knapt at de er der, men det var litt vanskelig å ta de av og på til å begynne med. Nå bruker jeg et halvt minutt ca. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeb bruker døgnlinser(kan brukes i 30 dager i strekk) til 398 per måned. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Den dagen du må betale for dem selv, så endrer du kanskje mening. 5753384[/snapback] Hører hun ikke klage akkurat. Hun klager mer på mobilregningen min. Tror nok den er hakket verre Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 kan man få infeksjon hvis man ikke renser lisene? Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Om ikke annet så er det i allefall ekstremt irriterende for øyet hvis det roter seg et eller annet inn der. Har selv hatt rift i øyet da et eller annet snek seg inn under linsa. Var ekstremt irriterende i nærmere 2 uker før det grodde. Var helt blodskutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå